Mercedes W218 ongelmat

Mercedes W218 ongelmat

Mercedes Benz W218 on neliovinen coupe, joka perustuu Mercedes Benzin E-luokkaan (W212). W218 oli tuotannossa vuosina 2011-2018, ja sen korvasi myöhemmin C257, joka on edelleen tuotannossa. CLS jakaa suurimman osan osistaan W212:n kanssa, mikä tarkoittaa, että nämä kaksi ovat samankaltaisia huollon ja luotettavuuden osalta.

Siksi W219 on kokonaisuutena luotettava, ja sen pitäisi kestää melko pitkään. Yleisimmät W218-ongelmat liittyvät ilmajousitukseen, moottoriin, öljyvuotoihin, sähköihin ja vaihteistoon. Useimmat näistä voidaan ratkaista vanhalla kunnon ennaltaehkäisevällä huollolla, kuten useimmissa saksalaisissa premium-autoissa.

Jos autoa ei huolleta ajoissa, se tulee kärsimään erilaisista ongelmista koko elinkaarensa ajan. Esimerkiksi ilmajousitusongelmat ovat kalliita korjata, ja niiden korjaamiseen joutuu joskus pulittamaan muutaman tuhat dollaria.

Kaiken kaikkiaan W218 on todella hyvä auto, joka todennäköisesti kestää aikaa. CLS-luokka on yksi tyylikkäimmistä Mercedes CLS-malleista, ja W218 facelift AMG-malli on edelleen tehokkain ja jännittävin CLS, mitä on olemassa.

Mercedes W218 ilmajousitusongelmat

Mercedes AIRMATIC on nimi Mercedeksen omalle ilmajousitusjärjestelmälle. Järjestelmän varhaisten iteraatioiden tiedetään kokevan ongelmia paljon useammin, kun taas myöhemmät mallit näyttävät pärjäävän paljon paremmin. Todellisuudessa nämä järjestelmät ovat monimutkaisia, ne tarvitsevat jatkuvaa huoltoa.

Yleisimmät W218-ilmajousitusongelmat liittyvät ilmakompressoriin, turvatyynyihin ja ilmajousiin. Kun nämä vikaantuvat, paras toimintatapa on vaihtaa ne. On kuitenkin olemassa asiantuntijoita, jotka pystyvät korjaamaan joitakin näistä vain murto-osalla kustannuksista, mutta nämä korjaukset eivät ole läheskään niin hyviä kuin varaosat ovat.

  Mercedes W211 yleiset ongelmat

Mercedes W218 -moottorin ongelmat

Mercedeksen W218-bensiinimoottorit ovat yleensä luotettavia, mutta ne kärsivät joskus kolisevista äänistä ja epätasaisesta tyhjäkäynnistä. Varmista, että moottorille on tehty ajoissa öljynvaihtoaikataulut, sillä nämä moottorit kuluttavat tunnetusti paljon öljyä, vaikka niitä ei käytettäisikään kovin paljon.

W218 Mercedes -dieselmoottorit ovat myös yleensä luotettavia, lukuun ottamatta 4-sylinteristä lähtötason moottoria, jossa näyttää usein esiintyvän polttoaineen ruiskutusongelmia. CLS250d on CLS:n lähtötason dieselmoottori, mutta useimmat ihmiset päättävät jättää sen väliin, koska se on hieman liian pieni näin suureen autoon.

Mercedes W218 -vuodot

W218 Mercedes CLS on aito saksalainen luksusauto, mikä tarkoittaa, että se tarjoaa erittäin miellyttävän kokemuksen päivittäin, mutta vuotaa myös öljyä aika ajoin. Jos olet markkinoilla käytetyn W218:n kanssa, muista käydä läpi kaikki tiivisteet ja letkut, sillä ne vuotavat joskus öljyä.

Öljyvuodot eivät tunnu useimmille liian suurelta ongelmalta, mutta todellisuudessa öljyvuoto voi aiheuttaa paljon ongelmia, varsinkin jos se joutuu kosketuksiin johdinsarjojen tai joidenkin kuumien komponenttien kanssa konepellin alla. Muista tarkistaa myös jäähdytysjärjestelmän letkut, sillä myös ne ovat joskus alttiita vuotamaan.

Mercedes W218 sähköongelmat

Aivan ensimmäiset W218 Mercedes -mallit ovat nyt yli 10 vuotta vanhoja, mikä tarkoittaa, että ne ovat nähneet parempia päiviä. Sähköongelmat ovat yleinen piirre vanhemmissa monimutkaisissa luksusautoissa, ja W218 on yksi niistä. Näihin ongelmiin kuuluvat tyypillisesti vialliset sähkötoimiset istuimet, vialliset sähkötoimiset ikkunat ja viallinen sähkötoiminen kattoluukku.

  Mikä on paras aika ostaa Mercedes?

Auton sisäinen infotainment-järjestelmä on yleensä luotettava, mutta muista päivittää järjestelmä uusimpaan sukupolveen, joka usein näyttää ratkaisevan joukon ongelmia. Käy kaiken kaikkiaan läpi kaikki auton sisätilojen sähkökytkimet ja -ominaisuudet, sillä ne ovat tunnetusti sekä W218:n että W212:n kipeä kohta.

Mercedes W218 -vaihteiston ongelmat

W218:sta on saatavana kaksi eri vaihteistovaihtoehtoa, 7-vaihteinen 7G Tronic -automaattilaatikko tai 9G-Tronic 9-vaihteinen automaattilaatikko. Näistä kahdesta 7G kestää suurempia vääntömomenttimääriä, minkä vuoksi Mercedes käyttää sitä useimmiten vanhemmissa vääntömomentiltaan suuremmissa malleissa.

Yleisimpiä vaihteisto-ongelmia ovat viivästyneet vaihdot, nykivät vaihdot ja oudot äänet. Varmista, että autoon on vaihdettu vaihteistoöljy oikeilla väleillä, sillä vaihteistoöljyn puutteesta johtuvat ongelmat kasautuvat ajan myötä ja aiheuttavat lukemattomia ongelmia.

FAQ-osio

Onko Mercedes W218 hyvä auto?

Mercedes W218 on todellakin todella hyvä auto, sekä siksi, että se edustaa erinomaista arvoa, että siksi, että se ei ole liian vanha. W218:n ulkoinen muotoilu on edelleen monien mielestä yksinkertaisesti leukoja hivelevä, erityisesti faceliftin jälkeinen malli, joka näyttää kiistatta paremmalta kuin CLS:n nykyinen sukupolvi.

Sisätiloissa näkyy hieman enemmän ikää, mutta niissä on paljon laadukkaita materiaaleja ja fiksusti sijoitettuja kytkimiä. Kaiken kaikkiaan W218 on todella hyvä auto, koska se näyttää sisältä ja ulkoa upealta, siinä on paljon tehokkaita moottoreita, se on mukava, hiljainen ja edelleen melko luotettava.

  Kumpi on parempi - AMG vai M Power?

Kuinka kauan Mercedes W218 kestää?

Mercedes W218 pystyy kestämään muutamia satoja tuhansia kilometrejä tarvitsematta suurempia peruskorjauksia. Tässä suhteessa W218 on enemmän tai vähemmän sama kuin W212. Jos kysyt keneltä tahansa taksinkuljettajalta Euroopassa, mikä auto on heidän mielestään paras tällaisiin tarkoituksiin, he todennäköisesti sanovat, että se on W212.

Hyvä asia on, että CLS:ssä käytetään samaa alustaa, alustaa, moottoria ja vaihteistoa kuin W212:ssa, mikä takaa luotettavuuden ja pitkäikäisyyden. W218 näyttää kuitenkin paljon premiumimaisemmalta, ja lähes kaikissa malleissa on tehtaalta lähtien runsaasti varusteita.

Mikä W218 Mercedes on paras?

Vuoden 2018 Mercedes W218 CLS 63 AMG on paras W218, mitä on olemassa, ja kaikkien aikojen paras Mercedes CLS-malli. Vuoden ’18 CLS 63 AMG:ssä on 5,5 litran V8 BiTurbo -moottori, jossa on 577 hv ja 590 l/min vääntömomentti, jonka ansiosta auto saavuttaa nopeuden 100 km/h paikaltaan noin 3,5 sekunnissa.

Toki 5,5 litran V8-moottorilla varustettu auto ei koskaan tule olemaan halpa ylläpitää, mutta tämä CLS-malli on edelleen paras mahdollinen, mikä tarkoittaa sitä, että niiden arvo pysynee korkeana vielä jonkin aikaa.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z