BMW on tehnyt itselleen nimeä suorituskyvyn ja ajamisen ilon suhteen. Toisaalta se on merkki, joka on myös tunnettu kalliista korjauskustannuksistaan ja jatkuvista rikkoutumisista. Onneksi on olemassa BMW-malleja, jotka mahtuvat näiden kahden stereotypian väliin ja jotka eivät ainoastaan tarjoa loistavaa suorituskykyä ja nautinnollista ajokokemusta, vaan ovat myös luotettavia.
Luotettavimpiin BMW-malleihin kuuluvat 1990-luvun E36- ja 1997-2006 E46-mallit, joiden materiaalit ja luodinkestävät moottorit kestävät pidempään kuin monien uusien ajoneuvojen moottorit nykyään. F30 on yksi luotettavimmista uudemmista malleista.
Mitkä ovat luotettavimmat BMW-mallit?
Kaiken kaikkiaan luotettavimmat ja myydyimmät BMW-mallit ovat vuosien varrella olleet BMW 3-sarja. Se myy hyvin luotettavuutensa ja laajojen moottorivaihtoehtojensa ansiosta. Seuraavassa on joitakin erityisiä luotettavia malleja, joita BMW on julkaissut.
BMW E36 (1990 – 2000)
Vuosien 1990-2000 E36-mallissa oli hyvin vähän elektroniikkaa, joka saattoi mennä epäkuntoon, ja omistajat ilmoittivat yllättävän harvoin jäähdytysnestevaurioista verrattuna muihin BMW-malleihin.
Tänä ajanjaksona valmistettuja BMW 3-sarjan autoja on luonnehdittu luodinkestäviksi moottoreiksi, sillä joillakin autoilla on ajettu yli 400 000 kilometriä ja ne toimivat edelleen. Tietenkin näitä huollettiin ja huolletaan edelleen asianmukaisesti ja huolellisesti.
Tämä vanhempi malli ei ole vain melko luotettava BMW, vaan se on myös halpa ja hyvä auto aloittaa BMW-seikkailusi. On hyvä ajatus saada hyvä tuntuma siitä, millainen oikea BMW todella on, ennen kuin investoit uudempaan malliin. Tämä vanhan koulukunnan kaunotar voi tehdä sen puolestasi, ja enemmänkin.
BMW E46 (1997 – 2006)
Tätä vanhempaa BMW 3-sarjan mallia pidetään yhtenä luotettavimmista BMW-autoista, joita on koskaan valmistettu. Näitä 3-sarjan (E46) autoja valmistettiin paljon, joten ei ole kovin vaikeaa löytää hyvin huollettua käytettyä autoa.
Tämän mallin kori, aivan kuten E36:nkin, ei juuri koskaan vingu tai ruostu, ja se pysyy vankkana. Sen käsiteltävyys ei horju koskaan, ja moottori toimii tasaisesti ja tehokkaasti, vaikka se olisi saavuttanut kilometrirajan.
BMW F30 (2011 – 2019)
Näiden julkaisusta ei ole kulunut paljon aikaa, mutta tähän mennessä ne ovat osoittautuneet luotettaviksi ja hyviksi yleiskäyttöisiksi BMW:iksi ja hyviksi seuraajiksi E46:lle ja E36:lle.
Vuoden 2011 BMW F30 -mallit on arvioitu erittäin luotettaviksi autoiksi, jotka hajoavat harvoin. Se, että F30-mallilla on hyvät luotettavuusarviot, ei kuitenkaan tarkoita, että sinun pitäisi odottaa vähemmän huoltoja ja korjauskustannuksia. Nämä suorituskykyiset pedot eivät ole mitään Toyotaa tai Hondaa, ja niiden ylläpito ja ajaminen maksaa edelleen paljon.
Kannattaa myös muistaa, että luotettavuusvertailu on tehty muihin BMW-malleihin eikä muihin automerkkeihin verrattuna. Useimmat BMW-mallit, lukuun ottamatta vuosien 1990-2006 E36- ja E46-3-sarjan malleja, eivät ole kovin luotettavia ja paljon kalliimpia omistaa verrattuna muihin luksussedaneihin.
BMW E90 (2006 – 2011)
BMW E90 -mallissa on pieniä korkeapaineisen polttoainejärjestelmän ongelmia ja kaksoisturboahtimen vikaantuminen, mutta tätä lukuun ottamatta se ei aiheuta vakavia ongelmia tai voimansiirto-ongelmia. Tämä asettaa sen listan viimeiselle sijalle, mutta se pääsee silti listalle.
Se on paljon luotettavampi kuin useimmat muut mainitsematta jääneet mallit, kuten uudempi X3 tai vuosien 2010 – 2017 BMW 5-sarja tai jotkin M4-mallit, joissa esiintyy kampiakselin navan vikoja, joissa moottorit eivät synkronoi.
Miksi useimmat BMW:t ovat epäluotettavia?
Jos BMW:llä ajetaan pääasiassa kaupunkiliikenteen ulkopuolella ja se on asianmukaisesti huollettu ja huollettu, se voi ajaa jopa yli 200 000 kilometriä. Kun se kuitenkin tarvitsee korjauksia, kaikki BMW:n osat ovat kalliita ja työkustannukset nousevat joka vuosi.
Uudemmat BMW-mallit ovat täynnä luksuselektroniikkaa, jossa on helposti toimintahäiriöitä ja joka nostaa korjauskustannukset taivaisiin.
Lisäksi pienten mekaanisten ongelmien korjaaminen saattaa maksaa paljon, koska osat ja työ ovat erittäin kalliita. Jäähdytysjärjestelmän vikaantuminen on jotain muuta, mistä BMW:n omistajat raportoivat jatkuvasti. BMW:ssä esiintyy onneksi harvoin voimansiirto-ongelmia.
Jos BMW-kuljettajat jättävät huoltoaikataulun väliin tai huoltavat autonsa puoliksi, he saattavat itse asiassa kärsiä paljon korkeammista omistuskustannuksista. Toisin kuin Honda tai Toyota, BMW vaatii hyvin täsmällisen huoltoajankohdan.
Vaihda BMW:n öljyt heti, kun sen aika koittaa, äläkä lykkää sitä. Ongelmien välttely johtaa siihen, että ne pahenevat ajan mittaan ja maksavat lopulta paljon enemmän kuin mitä yritit säästää välttelemällä huoltoa alun perin.
Onneksi on olemassa joitakin malleja, jotka eivät hajoa yhtä usein kuin muut ja vaativat vähemmän asiantuntijahuoltoa.
Kuinka tunnistaa luotettava käytetty BMW.
Vastoin yleistä uskomusta käytetyn BMW:n ostaminen voi olla hyvä ajatus. Jos haluat kokea merkin ajamisen ilon ja haluat tehdä sen alennuksella, BMW:t menettävät yleensä paljon alkuperäisestä hinnastaan heti oston jälkeen.
Muista noudattaa näitä vinkkejä, kun etsit hyvää käytettyä BMW:tä.
- Varmista, että valitset luotettavan BMW-mallin, ennen kuin etsit käytettyä mallia.
- Maksa etukäteen sertifioidulle mekaanikolle, joka katsoo autoa kanssasi ja tarkastaa sen tarkasti aggressiivisen ajamisen ja mahdollisten tulevaisuudessa ilmenevien ongelmien varalta.
- Vältä ostamista autoliikkeistä.
- Kysy omistajalta, miksi hän myy. Kuinka usein he ovat huoltaneet auton? Onko se hajonnut aiemmin? Jos saat hänet kiinni valheesta, oli se mikä tahansa, on todennäköistä, että hän on valehdellut myös muista asioista.
- Hyppää koeajolle ennen ostamista. Pakene luonnottomia moottorin ääniä ja öljyvuotoja.
Usein kysytyt kysymykset BMW:n huollosta
Kuinka kauan BMW-autot kestävät?
Useimmilla BMW-autoilla ajetaan 120 000 kilometriin asti, vaikka joillakin malleilla, kuten E36- ja E46-malleilla, on ajettu jopa 300 000 ja jopa 400 000 kilometriä. Tämä edellyttää tietysti melko korkeatasoista huoltoa ja usein toistuvia mekaanisia tarkastuksia.
Milloin useimmissa BMW-malleissa alkaa esiintyä ongelmia?
Jos BMW-mallia huolletaan asianmukaisesti, useimmilla BMW-malleilla voi ajaa noin 80 000 kilometriä ennen kuin ilmenee vakavia ongelmia. Useimmiten kyseessä on jäähdytysjärjestelmän pettäminen. Se koostuu useista osista, ja jokaisella on taipumus rikkoutua eri aikoina.
Kuinka kallista BMW:n huolto on?
Muihin automerkkeihin verrattuna BMW:t ovat kalleimpia ylläpitää, samoin kuin muutamat muut luksussedanit. On arvioitu, että BMW:n omistaminen on ostohinnan lisäksi noin 18 000 dollaria 10 vuoden aikana.