Onko Peugeot 3008 Hybrid4 hyvä auto?

Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4 on PHEV-versio Peugeot 3008:sta, joka esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2008. Hybrid4-malli tuli myöhemmin vuonna 2012 ja oli maailman ensimmäinen sarjatuotettu dieselhybridi. 3008 Hybrid4:n tukena on melko pienempi 13,2 kWh:n akku, mutta se tekee autosta tavallista 3008:aa tehokkaamman.

Tässä artikkelissa kerromme kaiken, mitä 3008 Hybrid4:stä pitää tietää, ja aloitamme kysymyksestä: Onko Peugeot 3008 Hybrid4 hyvä auto? Lyhyt vastaus on kyllä, mutta se ei ole aivan niin yksinkertaista, sillä 3008 Hybrid4:llä on hyvät ja huonot puolensa. Voimansiirto on toisaalta mielenkiintoinen ja melko tehokas, mutta toisaalta suhteellisen ristiriitainen eikä kovinkaan luotettava.

Muotoilu on melko pitkälti sama kuin tavallisessa 3008:ssa, mikä tarkoittaa, että se näyttää modernilta ja sen sisätilat ovat todella hienosti sisustetut. Ajokokemuksessa ei ole mitään kehuttavaa, sillä 3008 Hybrid4 ajaa kuin maasturi/MPV, eikä se ole liian ylellinen tai dynaaminen.

Luotettavuusosuudessa on kaikenlaista, mutta yleisvaikutelma on ihan ok. Arvo-ominaisuuksiltaan 3008 Hybrid4:n hinta on tehtaalta kova, mutta arvon aleneminen on tehnyt siitä nykyään todella edullisen. Lopuksi myös käytännöllisyys on todella hyvä, sillä autossa on riittävästi istumapaikkoja neljälle henkilölle ja kohtuullisen kokoinen tavaratila.

Peugeot 3008 Hybrid4 – Voimansiirtojärjestelmä

Peugeot 3008 Hybrid4:n tukena on tällä hetkellä 1,6 litran turboahdettu rivinelosylinterinen nelisylinterinen moottori, joka tuottaa 197 hv ja 221 lb-ft vääntöä, mikä on Peugeotille kelpo määrä. Tämä moottori on kuitenkin yhdistetty myös sähkömoottoriin, mikä tarkoittaa, että 3008 Hybrid4:n yhdistetty teho on 300 hv ja 358 lb-ft vääntöä.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot 2008:sta

Vanhemmassa 3008 Hybrid4:ssä oli dieselhybridimoottori, jonka teho oli paljon pienempi, mikä ei ollut kovin järkevää hybridin kannalta. Tämä voimansiirto on yhdistetty tehokkaaseen ja suhteellisen saumattomaan 8-vaihteiseen automaattivaihteistoon FWD:llä. Tämä riittää puskemaan Hybrid4:n nopeuden 0-100 km/h noin 5,9 sekunnissa, mikä on reipas aika näin suurelle autolle.

Mitä tulee tehokkuuteen, voit odottaa Hybrid 4:n saavuttavan noin 181MPG yhdistetyn kulutuslukeman, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Todellisessa ajossa kulutus on kuitenkin paljon huonompi, ja se liikkuu yleensä 40MPG:n tuntumassa.

Peugeot 3008 Hybrid4 – muotoilu ja ajaminen

3008 Hybrid4:n muotoilu on linjassa muun Peugeot-malliston kanssa, mikä tarkoittaa, että Hybrid4 näyttää modernilta ja on paljon paremman näköinen auto kuin edeltäjänsä. Uusi 3008 näyttää itse asiassa maasturilta eikä jonkinlaiselta monikäyttöautolta, kuten aiemmat mallit. Sisätilat ovat todella houkuttelevat, kuten useimmissa Peugeot-malleissa nykyään.

Ajotuntumaltaan Hybrid4 ei oikeastaan eroa muusta mallistosta, paitsi että se on nopeampi. Se tarkoittaa, että auto on suhteellisen rauhallinen ja mukava eikä yritä olla urheilullinen tai dynaaminen.

Peugeot 3008 Hybrid4 – Luotettavuus ja yleiset kysymykset

Hybrid4:n ensimmäisessä sukupolvessa oli eniten ongelmia, joista monet liittyivät dieselmoottoriin. Hybrid4:n 2. sukupolvi oli alkuunkaan parannus, kun taas 3. sukupolven Hybrid4 on ylivoimaisesti paras. Peugeot on oppinut tekemään luotettavia autoja viimeisten viiden vuoden aikana, sillä merkki saa jatkuvasti parempia sijoituksia useimmissa luotettavuustaulukoissa.

  Yleisiä ongelmia Peugeot 2008:ssa

Yleisimmät 3008 Hybrid4:n ongelmat liittyvät sähköjärjestelmiin, ilmastointilaitteeseen, EV-alueeseen ja vaihteistoon sekä 1. gen Hybrid4:n DPF-suodattimeen. EV-alueen ongelmista voi tulla suuri ongelma, kun auton ikä kasvaa, kun taas sähköongelmat ovat yleisiä erityisesti 1. ja 2. sukupolven Hybrid4:ssä.

Peugeot 3008 Hybrid4 – Arvo ja käytännöllisyys

Mitä tulee arvoon, 31 185-48 140 puntaa on hinta, joka sinun on maksettava 3008:sta yleensä, kun taas Hybrid4-mallit elävät yli 40 000 punnan alueella, mikä on kova hinta Peugeotille. Useimmat ihmiset näyttävät kuitenkin olevan tyytyväisiä 3008:aan, mikä tarkoittaa, että auto on todella miellyttävä kokemus kaiken kaikkiaan.

Käytännöllisyyden kannalta tavaratila on suuri, mutta aukko on melko kapea. Etuistuimissa on paljon säätömahdollisuuksia, kun taas takaistuimet ovat tilavat, mutta eivät tarpeeksi tilavat, jotta kolme aikuista voisi istua mukavasti. Autossa on paljon USB-portteja ja monia hyödyllisiä säilytystiloja, ja näkyvyys on kaikin puolin hyvä ja sisäänpääsy helppoa.

FAQ-osio

Miksi Peugeot lopetti 3008 Hybrid4:n valmistamisen dieselinä?

Syy siihen, miksi Peugeot valitsi bensiinihybridin dieselhybridimoottorin sijasta, on se, että dieselmoottoreista luovutaan hiljalleen ja koska useimmissa autoissa on nykyään bensiinihybridimoottori. Bensiinimoottorit eivät ole yhtä saastuttavia, ja useimmat ihmiset rakastavat niitä ajotuntumansa vuoksi.

Pieni bensiinimoottori voi silti tuottaa tarpeeksi hevosvoimia suuren auton käyttövoimaksi, kun taas dieselmoottorit tarvitsevat enemmän tilavuutta tarjotakseen samanlaisen suorituskyvyn. Lisäksi dieselmoottorit eivät muutenkaan ole kuuluisia suorituskyvystään.

  Onko Peugeot 2008 hyvä auto?

Lopettaako Peugeot kaikki dieselmoottorit?

Peugeot on todellakin luopumassa kaikista dieselmoottoreistaan vuodesta 2023 alkaen, koska se pyrkii keskittymään puhtaampaan tulevaisuuteen, jossa käytetään vain sähkö- ja hybridiautoja. Peugeot sitoutui olemaan yksi ensimmäisistä suurista valtavirran automerkeistä, jotka ottavat sähköautot täysin käyttöön, ja tämä on vain yksi tie tähän ajatukseen.

Jotkut varmasti kaipaavat dieselmoottoreita, sillä dieselmoottoreilla on edelleen monia etuja, ainakin teknisestä näkökulmasta. Oli miten oli, hiilidioksidipäästöjä on vähennettävä ja ympäristön on voitettava, joten siksi dieselmoottorit ovat poistumassa.

Onko Peugeot 3008 luksusauto?

Hintalappunsa perusteella jotkut voisivat hyvinkin uskoa, että 3008 Hybrid4 on luksusauto, mutta todellisuudessa se on kaukana siitä. Vaikka 3008 tarjoaa runsaasti ominaisuuksia ja teknologiaa, luksusautoksi oleminen edellyttää paljon muutakin, sillä yleinen viimeistely ja yksityiskohtiin kiinnitetty huomio eivät yksinkertaisesti ole kohdallaan.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z