Peugeot 3008 Hybrid4:n yleiset ongelmat

Peugeot 3008 Hybrid4

Peugeot 3008 Hybrid4 on PHEV-versio tunnetusta 3008-mallista, joka esiteltiin ensimmäisen kerran mallivuonna 2008. PHEV Hybrid4 -malli tuli markkinoille 4 vuotta myöhemmin vuonna 2012 ja se oli ensimmäinen sarjatuotettu diesel-hybridimalli, jossa oli 2,0 litran nelisylinterinen dieselmoottori ja sähkömoottori, joiden yhteisteho oli 163 hv.

Tämä 3008-malli on suunniteltu tehokkaaksi ja sillä on todella pitkä toimintasäde, joka sopii täydellisesti maantieajoon. 3008 Hybrid4 ei kuitenkaan ole täydellinen, sillä se kärsii muutamista suhteellisen vakavista ongelmista, jotka voivat haitata yleistä omistajakokemusta. Siksi aiomme tässä artikkelissa mainita kaikki Peugeot 3008 Hybrid4:n yleiset ongelmat, joten pysy mukana ja ota selvää!

Ongelmia ovat muun muassa ongelmat sähköjärjestelmissä, ongelmat ilmastointilaitteessa, ongelmat voimansiirrossa, väitettyä lyhyempi EV-ajomatka ja hiukkassuodatin. Jotkut näistä sähköongelmista voivat olla sekä vakavia että vain harmillisia, mutta ne näyttävät tapahtuvan suhteellisen yleisesti, erityisesti vanhemmissa malleissa.

Kaiken kaikkiaan 3008 Hybrid4 on hyvä auto, mutta se on monimutkainen auto, jossa on melko monta haavoittuvaa osaa, jotka voivat aiheuttaa vakavia ongelmia. Jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen, muista huoltaa se mahdollisimman hyvin, jotta se olisi mahdollisimman turvallinen.

Sähköongelmat

Sähköongelmat ovat Hybrid4:n yleisimpiä ongelmia, joista osa on yleensä melko vakavia. Melko monet omistajat valittivat, että auto ei tahdo kytkeytyä EV-tilaan, kun taas toiset valittivat 12 voltin akun tyhjenevän liian nopeasti. Vaikuttaa siltä, että jokin imee virtaa auton ollessa pysäköitynä, mikä yleensä on syynä akun ennenaikaiseen kuolemaan.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot E-Travellerista

Kojelaudassa voi syttyä ”vetojärjestelmä tarvitsee korjausta” -varoitusvalo, joka voi hävitä ja palata ajoittain, mikä vaikeuttaa ongelman toistamista jälleenmyyjällä. Omistajat ovat myös valittaneet punaisen avaimen varoitusvalon syttyvän ja sammuvan ajoittain. Nämä ongelmat palaavat usein myös akun vaihdon jälkeen.

Ilmastointiongelmat

Hybrid 4:n ilmastointilaite voi vikaantua useista syistä. Yleisimmät liittyvät huonoon huoltoon ja johtavat likaiseen ilmansuodattimeen, likaiseen/ tukkeutuneeseen lauhduttimeen tai likaiseen höyrystimeen. Tämän korjaamiseksi yksinkertainen puhdistus riittää useimmissa tapauksissa, mutta muissa tapauksissa sinun on vaihdettava nämä osat, jotta voit tehdä sen.

Vakavampia ilmastointiongelmia ovat kylmäainevuoto, vikaantunut kompressori, viallinen puhallinmoottori tai viallinen sekoitusluukun toimilaite. Jos siis haluat korjata ilmastointijärjestelmäsi, sinun on vaihdettava nämä osat. Myönnettäköön, että joskus nämä voidaan korjata, mutta se ei takaa, ettei ongelma palaa pian uudelleen.

Vaihteistoasiat

Peugeot 3008 Hybrid4:ssä on 6-vaihteinen automaattivaihteisto, joka sopii auton luonteeseen todella hyvin, jos kaikki on kunnossa. Tällä vaihteistolla on kuitenkin tunnetusti muutamia ongelmia siellä täällä. Yleisimpiä niistä ovat kova vaihtaminen ja mahdolliset vaihtoviiveet, jotka voivat tehdä autosta laiskan ja epämiellyttävän ajettavan.

Muutamat omistajat ovat myös valittaneet, että auto juuttuu vaihteeseen ja kieltäytyy vaihtamasta kokonaan. Jos näin on, auton vaihteistoöljy on tarkistettava ja täytettävä mahdollisimman pian, sillä tämä voi lukita vaihteiston kokonaan.

  Kaikki vuoden 2023 Peugeot e-Rifteristä

Lyhyt toimintasäde

Peugeot sanoo, että 3008 Hybrid4:llä voi ajaa 39 mailin matkan puhtaasti sähköllä, mikä on todella hyvä arvio vain 13,2 kWh:n akulle. Akulla on myös 8 vuoden tai 100 000 mailin takuu, mikä kuulostaa todella hyvältä. Ongelmana on kuitenkin se, että useimpien omistajien mukaan enimmäiskantama on lopulta 17-21 mailia, mikä on paljon huonompi tulos.

Muutamat omistajat jopa valittivat, että he eivät koskaan saaneet yli 15 mailin puhdasta EV-matkaa, mikä on surkea, jos virallinen arvio on 39 mailia. Lisäksi toimintasäde näyttää lyhenevän auton iän myötä, mikä tarkoittaa, että jos näin todella on, auto ei tunnu lainkaan hybridiltä.

DPF-ongelmat

DPF-ongelmat ovat erittäin yleisiä useissa dieselautoissa, ja niiden korjaaminen voi olla todella kallista ja stressaavaa. Valitettavasti 3008 Hybrid4 on myös yksi näistä autoista, sillä DPF-järjestelmä voi tukkeutua ja tarvitsee siksi puhdistusta useammin kuin useimmat autot.

Monet omistajat valittivat auton ajoittain huonosta polttoainetaloudesta, mikä voi olla suoraan yhteydessä hiukkassuodatinjärjestelmään.

UKK-osio

Onko Peugeot 3008 Hybrid4 hyvä ostos?

Hybridin ideana (ainakin useimmille) on säästää jonkin verran rahaa erilaisissa maksuissa ja veroissa ja samalla hyötyä puhtaammasta ja tehokkaammasta energialähteestä. Yhtälön puhtaampi osa ei ole kovin hyvä asia dieselkäyttöisen voimansiirron kanssa, minkä vuoksi useimmat ihmiset välttelevät Hybrid4:ää.

  Onko Peugeot Rifter hyvä auto?

Todellisuudessa dieselmoottorit toimivat kuitenkin todella hyvin hybridivoimansiirron kanssa, koska ne ovat luonnostaan tehokkaampia kuin bensiinimoottorit. On tunnettu tosiasia, että useimmat hybridit menettävät tehoaan maantienopeuksissa, jos niiden tukena on pienempi bensiinimoottori, kun taas dieselmoottorit ovat itse asiassa parhaita, kun on kyse maantienopeuksista.

Onko käytetyn hybridin ostaminen hyvä idea?

Käytetyn hybridin ostaminen on hieman haastavaa, sillä hybridit ovat monimutkaisempia ja alttiimpia hybridiin liittyville ongelmille auton ikääntyessä. Jos autoa on kuitenkin huollettu asianmukaisesti eikä sillä ole ajettu valtavaa määrää kilometrejä, käytetyn hybridin ostaminen voi olla hyvä ajatus, jos se tehdään oikein.

Tekeekö Peugeot luotettavia autoja?

Peugeot valmistaa melko luotettavia autoja, mutta niitä vaivaa usein sähköongelmat, jotka ovat ylivoimaisesti eniten valitettuja Peugeot-mallien ongelmia. Lisäksi vanhemmat Peugeot-mallit ovat huomattavasti alttiimpia ongelmille verrattuna nykyaikaisiin Peugeot-malleihin, jotka ovat parantuneet paljon vuosien varrella.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z