Peugeot e-208 vs VW ID.3 – Kumpi on parempi?

2023 Peugeot e-208

Kompaktien sähköautojen maailma on kilpailtu kuin se sähköautoilijan oli lähes sähköautoilijan merkittävä valmistaja tulossa ulos oman iteraationsa. Peugeotilla on nykyisessä arsenaalissaan melko monta sähköautoa, mutta e-208 on kiistatta suosituin, sillä siinä yhdistyvät edullisuus, kunnollinen akun koko, hyvät latausnopeudet ja kokonaisuutena hyvin varusteltu paketti.

Myös VW investoi valtavia summia ID. sähköautomallistoonsa ja suosituin ID. VW:n malli on pienin ID.3. Tässä artikkelissa vertailemme Peugeot e-208 vs. VW ID.3 ja kerromme, kumpi näistä kahdesta on parempi auto. Vertailemme niitä tositilanteessa ja annamme sinulle laajan arvion siitä, miten nämä kaksi vertailevat toisiaan.

Peugeot e-208 tuli markkinoille noin 2-3 vuotta sitten, ja se näyttää myyvän todella hyvin Euroopassa. Tämä johtuu osittain siitä, että se on edullinen verrattuna useimpiin sähköautoihin ja että sen paino, koko ja varusteet sopivat täydellisesti niille, jotka haluavat kaupunkiliikenteeseen tarkoitetun sähköauton, joka ei saastuta tai jonka käyttäminen maksaa paljon rahaa.

VW ID.3 on verrattain suurempi ja kalliimpi auto, ja se on parempi, kun on kyse useista matkustajista ja pidemmistä matkoista. Valinta näiden kahden välillä edellyttää, että keräät kaikki relelectric carant -tiedot kummastakin ja ymmärrät, mitä sähköauton omistaminen yleensä tarkoittaa.

Peugeot e-208 – Pienin Peugeot-sähköauto

Lähtöhintansa ollessa 31 345 puntaa Yhdistyneessä kuningaskunnassa, 35 350 euroa Saksassa ja 32 250 euroa Alankomaissa Peugeot e-208 sijaitsee sähköautojen lähtöpisteessä, mikä tekee siitä erittäin kilpailukykyisen. Se on myös varustettu käyttökelpoisella 45 kWh:n akulla, jonka todellinen toimintasäde vaihtelee 125 mailin ja 265 mailin välillä ajotavasta ja ulkolämpötilasta riippuen.

  Volkswagen Lupo yleiset ongelmat

139 hv:n ja pysyvän etuvetoisen e-208:n nopeus 0-100 km/h on noin 8 sekuntia, mikä on varmasti tarpeeksi sen kokoon nähden. Se on saatavana 2-ovisena tai 5-ovisena, riippuen siitä, mitä tarvitset. e-208:n muotoilu on todella futuristinen ja harkittu sekä sisältä että ulkoa.

e-208:n lataaminen 10 prosentista 80 prosenttiin 150 kW:n tasavirtalaturilla kestää noin 25 minuuttia, kun taas 7,4 kW:n vaihtovirtalataus kestää hieman yli 7 tuntia. Ajokokemus on melko dynaaminen ja ketterä, minkä ansiosta e-208 soveltuu erinomaisesti ahtaissa kaupunkikeskustoissa liikkumiseen, ja myös pysäköinti on todella helppoa.
Emme voi puhua e-208:n pitkän aikavälin luotettavuudesta, koska se on vielä melko tuore auto, mutta voimme sanoa, että se näyttää toistaiseksi pärjäävän hyvin.

VW ID.3 – Entry-sähköauto VW ID. Model

VW ID.3 on saatavana kolmella eri akkukokoonpanolla alkaen pienimmästä 45 kWh:n akusta, 58 kWh:n akusta ja 77 kWh:n huippuakusta. Edellinen maksaa noin 37 990 euroa, kun taas jälkimmäinen voi maksaa jopa 56 500 euroa. 58 kWh:n malli on todennäköisesti suosituin, ja se maksaa Saksassa 43 995 euroa, Alankomaissa 39 990 euroa ja Yhdistyneessä kuningaskunnassa 36 990 puntaa.

45 kWh:n ID.3-mallin toimintasäde on 120-250 mailia, 58 kWh:n mallin toimintasäde on 155-320 mailia ja 77 kWh:n huippumallin toimintasäde on 200-410 mailia. 45 kWh:n mallissa on 150 hv:n yksimoottori, ja se voidaan ladata 10 prosentista 80 prosenttiin 118 kW:n tasavirtalaturilla 28 minuutissa, kun taas hitaassa 7,2 kW:n vaihtovirtalaturissa lataus kestää 7,5 tuntia.

  Kaikki vuoden 2023 VW-sähkömalleista

58 kWh:n mallissa on yksi sähkömoottori, joka tuottaa 201 hv, DC-pikalataus on rajattu 124 kW:iin, ja se kestää 31 minuuttia, kun taas hidas 11 kW:n AC-lataus kestää 6 tuntia ja 15 minuuttia. Huipputason 77 kWh-mallissa on myös 201 hv, mutta se latautuu maksimissaan 133 kW:n DC-pikalatauksella, joka kestää 33 minuuttia / hidas AC 11 kW kestää 8 tuntia ja 15 minuuttia.

Kaiken kaikkiaan ID.3:n valikoima on paljon laajempi ja valinnanvaraa riittää. Muotoilu on todella futuristinen, sähköauto enemmän kuin e-208. Sisätiloja kutsutaan usein hieman liian muovisiksi, mutta yleinen toimivuus ja muotoilu ovat asiansa tasalla. Tilatarjonta ja luotettavuus tuntuvat molemmat pärjäävän hyvin.

Johtopäätös – VW ID.3 on parempi auto.

Volkswagen ID.3 on paljon parempi auto, sillä se tarjoaa enemmän voimansiirtovaihtoehtoja, joissa on enemmän tehoa, toimintasäde ja paremmat latausajat. Muotoilu on melko subjektiivista, mutta ID.3 näyttää enemmän sähköauton näköiseltä, mitä monet sähköautojen omistajat haluavat autolta.

VW on myös paljon tilavampi, paremmin varusteltu, mukavampi ja kehittyneempi. Tämä on melko ymmärrettävää, koska ID.3 on kalliimpi auto. Tosiasia on, että ID.3 ei ole suora kilpailija e-208:lle, koska se on sijoitettu e-208:aan verrattuna korkeampaan markkinasegmenttiin.

UKK-osio

Mikä Volkswagen ID. Malli on paras?

Vaikka ID.3 tarjoaa hyvää vastinetta ja on VW:n myydyin ID-auto, sen isoveli ID.4 on todennäköisesti paras ID-malli, jonka VW tällä hetkellä tarjoaa. Ensinnäkin ID.4 ei ole paljon kalliimpi kuin ID.3, mutta se on isompi, paljon paremman näköinen, paremmin varusteltu ja tarjoaa enemmän tehoa, enemmän varusteita ja paremman toimintasäteen.

  Onko Peugeot Traveller hyvä auto?

Latausnopeus ja latausnopeudet ovat samat, mikä ei ole huono asia, sillä nykyiset latausnopeudet, joita molemmat tarjoavat, ovat enemmän kuin riittävät.

Tekeekö Volkswagen hyviä sähköautoja?

Volkswagen tekee markkinoiden kilpailukykyisimpiä sähköautoja, mikä on varsin ymmärrettävää, sillä ID. VW:n mallisto myy hyvin. VW ID.3 ja ID.4 ovat ylivoimaisesti myydyimpiä ID. malleja, koska ne todella tarjoavat todella monipuolisen paketin.

VW aikoo tarjota uuden sähköauton Passatin korvaavan ID.7:n, joka vie VW:n sähköautojen segmentissä entistä korkeammalle.

Onko Volkswagen parempi kuin Tesla?

Volkswagen ei ainoastaan pysty kilpailemaan Teslan kanssa, vaan se itse asiassa päihittää Teslan Euroopassa, kun taas Yhdysvaltain myynti kallistuu edelleen Teslan hyväksi. Voimme sanoa, että molemmat näistä tuotemerkeistä ovat sähköautojen relectric carolutionin eturintamassa, mutta Tesla on edelleen kaiken kuningas.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z