Volkswagen Tiguan yleiset ongelmat

Volkswagen Tiguan Ongelmat

Volkswagen Tiguan esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2007, ja siitä lähtien se on ollut melko suosittu kompakti katumaasturi/crossover. Tiguan on jonkin verran edullisempi vaihtoehto Audi Q5:lle, mikä tarkoittaa, että se jakaa monia sen alustoja sekä Q5:n että Porsche Macanin kanssa.

Tämä on hyvä asia, kun otetaan huomioon, että Tiguan on paljon edullisempi kuin kaksi muuta. Kaiken kaikkiaan Tiguan on kohtuullisen luotettava autokaksikko, mutta se kärsii muutamista ongelmista, joista kannattaa tosiaan puhua. Yleisimmät VW Tiguanin ongelmat liittyvät moottorin ajoitukseen, viallisiin MAF- ja O2-antureihin, kellojousitusongelmiin, vesipumppuongelmiin ja sytytyskelojen ongelmiin.

Suurin osa näistä voidaan ratkaista oikea-aikaisella ja asianmukaisella huollolla, mikä tarkoittaa, että ne eivät useimmiten johdu suoraan huonolaatuisesta valmistuksesta. Toisaalta kellojousiongelma johtuu lähes kokonaan VW:n kyvyttömyydestä tehdä se oikein, vaikka se on ollut jo muutamien takaisinkutsujen kohteena.

Jos olet kiinnostunut Tiguanin ostamisesta, sinun kannattaa keskittää huomiosi kahteen viimeiseen sukupolveen, koska nämä molemmat ovat riittävän moderneja, mutta eivät myöskään ole liian kalliita.

VW Tiguan – Moottorin ajoitusongelmat

Ajoitusketju on hyvin dokumentoitu ongelma monissa VW-malleissa. Tarkemmin sanottuna kiristimellä on taipumus löystyä jonkin ajan kuluttua, jolloin ajoitusketju häviää. Jos et hoida tätä ongelmaa ajoissa, se voi tuhota moottorin kokonaan.

Ajoitusketjun tarkoituksena on pitää venttiilit aina synkronissa ruiskutussuuttimien kanssa, mikä tarkoittaa, että jos ne eivät ole synkronissa, moottoriin tulee paljon vaurioita. Kaiken kaikkiaan, muista noudattaa kaikkia VW:n suosittelemia aikavälejä ketjun huollossa ja tarkastuksessa, ja sinun pitäisi olla kunnossa.

  Volkswagen ID.4 yleiset ongelmat

VW Tiguan – Viallinen MAF-anturi ja O2-anturiongelmat

Ilmamassan virtaustunnistin (MAF) on suunniteltu valvomaan jatkuvasti moottoriin tulevan hapen määrää, jotta hapen ja polttoaineen välillä saavutetaan täydellinen tasapaino. Jos MAF alkaa aiheuttaa ongelmia, se vaikuttaa todennäköisesti myös O2-anturiin, mikä voi johtaa molempien antureiden vikaantumiseen.

Jos tunnet, että Tiguanisi kiihtyy epäröiden, sillä on käynnistysongelmia, se sakkaa ja mahdollisesti jopa syttyy väärin, ongelmana on todennäköisesti jompikumpi näistä kahdesta tai molemmat. Vie Tiguanisi ehdottomasti jälleenmyyjälle, jos havaitset jotakin näistä.

VW Tiguan – Kellojousitusongelmat

Yksi kaikkein stressaavimmista VW-ongelmista ovat ongelmat ohjauspyörän kellojousen kanssa, jonka tehtävänä on ohjata kaikkia ohjausjärjestelmään liittyviä ominaisuuksia, kuten turvatyynyjä, ohjauspyörän hallintalaitteita, mukautuvaa vakionopeudensäädintä ja niin edelleen. VW on jopa antanut takaisinkutsun tämän vuoksi, mutta NHTSA:n mukaan yli 1,2 miljoonaa VW-mallia (mukaan lukien Tiguan) kärsii edelleen näistä ongelmista.

Kaiken kaikkiaan kellojousiongelma on edelleen suurimmaksi osaksi ratkaisematta, mikä on todellakin ongelma, koska se liittyy joihinkin olennaisiin turvallisuusominaisuuksiin, kuten turvatyynyyn.

VW Tiguan – Vesipumppuongelmat

Vesipumppuongelma on yleinen monissa VW- ja Audi-malleissa, mutta Tiguan näyttää kärsivän siitä enemmän kuin useimmat VW- ja Audi-mallit. Vesipumpun tarkoitus on kierrättää vettä jäähdyttimestä jäähdytysjärjestelmän kautta moottoriin moottorin jäähdyttämiseksi.

Näillä on taipumus vikaantua hauraiden muovisten tiivisteiden koteloiden vuoksi, jotka tyypillisesti kehittävät vuotoja jonkin ajan kuluttua. Useimmat VW-asiantuntijat toteavat, että Tiguanin käyttöiän aikana vaihdetaan todennäköisesti yksi tai kaksi vesipumppua.

  Onko Porsche Cayenne sama kuin VW Touareg?

VW Tiguan – Sytytyskelan ongelmat

Myös yksi yleisimmistä VW Tiguanin ongelmista liittyy sytytyskeloihin. Tiguanissa käytetään tyypillisesti 4-sylinteristä moottoria, mikä tarkoittaa, että siinä on neljä sytytyskelaa. Kun jotkin näistä vikaantuvat, moottori käy hitaaksi ja suhteellisen haluttomaksi kiihdyttämään, mikä tarkoittaa, että sinun on vietävä Tiguanisi välittömästi jälleenmyyjälle.

Useimmat VW-asiantuntijat toteavat, että Tiguan tarvitsee todennäköisesti sytytyskelan vaihdon 50 000-60 000 kilometrin välein, mikä on todellakin yleistä. Niillä on joskus taipumus pettää kerralla, mikä tarkoittaa, että korjaus voi maksaa muutamia satoja dollareita.

UKK-osio

Onko VW Tiguan sen arvoinen?

VW Tiguan on yksi suosituimmista nykyisistä VW-malleista, mikä tarkoittaa, että monet pitävät sitä sen arvoisena. Sinänsä tuskin kukaan voi väittää, että Tiguan ei olisi hyvä auto, mutta monet ihmiset eivät kuitenkaan ole kovin kiinnostuneita ostamaan Tiguanin kaltaista autoa.

Tiguania ostavat sekä mies- että naiskuljettajat, vanhat että nuoret kuljettajat, mikä tarkoittaa, että se tarjoaa jokaiselle jotakin. Se on hyvin riippuvainen valitsemistasi lisävarusteista, mikä tarkoittaa, että hyvin varusteltu Tiguan voi kilpailla Q5:n kanssa, kun taas huonosti varusteltu ei pääse lähellekään sitä.

Onko VW Tiguan turvallinen?

VW Tiguan on viiden tähden turvallisuusluokituksen saanut auto, mikä tarkoittaa, että se on yhtä turvallinen kuin useimmat kompaktit katumaasturit/crossoverit voivat olla. Tiguanissa on kaikki tarvittavat vähimmäisturvallisuusjärjestelmät suoraan tehtaalta. Jos kuitenkin haluat uusimmat ja parhaat turvallisuusohjelmistojärjestelmät, sinun on maksettava niistä.

  4MATIC vs 4MOTION - ero, edut ja haitat

Tämä on enemmän tai vähemmän Tiguanin yleinen teema, koska se on hyvin riippuvainen valitsemistasi lisävarusteista.

Kuinka kauan VW Tiguan kestää?

VW Tiguan pystyy kestämään vähintään yli 200 000 kilometriä asianmukaisella huollolla. Jos pidät hyvää huolta Tiguanista tai mistä tahansa muusta VW:stä, voit todennäköisesti nauttia siitä pitkään. Toki joissakin malleissa on enemmän ongelmia kuin toisissa, mutta yleisesti ottaen Tiguan on luotettava.

Maailmalla on monia Tiguan-esimerkkejä, joiden kellossa on yli 300 000 kilometriä. Kaiken kaikkiaan, jos huollat sitä hyvin, se kestää.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z