Yleiset BMW V8 -moottorin ongelmat

BMW:n V8-moottori tarjoaa paremman tehon ja kiihtyvyyden. Siksi ne on yleensä asennettu joihinkin markkinoiden tehokkaimpiin BMW-malleihin. Mutta kuten kaikkiin BMW-moottoreihin, BMW V8 -moottoriinkin liittyy useita ongelmia, joita kiinnostuneiden käyttäjien tulisi olla valmiita käsittelemään. Mitkä ovat kuitenkin yleisiä BMW V8 -moottorin ongelmia?

Yleisiä BMW V8 -moottorin ongelmia ovat ajoitusketjun vikaantuminen, akun nopea tyhjeneminen, venttiilinvarren tiivisteiden vuotaminen, liiallinen öljyn käyttö, polttoainesuuttimen vikaantuminen sekä huonot sytytystulpat ja sytytyskelat. Näiden BMW V8 -moottorin ongelmien tunteminen voi auttaa käyttäjää havaitsemaan ne etukäteen ja hoitamaan ne ennen kuin ne karkaavat käsistä.

Mitkä ovat BMW V8 -moottorin yleiset ongelmat?

Liiallinen öljyn käyttö

Tämä on yleinen ongelma BMW-malleissa. Tämä ongelma johtuu enimmäkseen moottorin rakenteesta, jossa turbot ovat moottorin ”V:n” eli laakson keskellä. Lisäksi tämä alue on erittäin kuuma, jolloin moottori polttaa enemmän öljyä ja jopa kuivattaa tiivisteet, mikä aiheuttaa vuotoja.

Useimmat BMW V8 -moottorin käyttäjät ovat kertoneet vaihtavansa öljyn suositeltua aikaisemmin. Vaikka BMW suosittelee käyttäjilleen öljynvaihtoa 15 000 mailin tai 2 vuoden välein, useimmat käyttäjät ovat ilmoittaneet vaihtavansa öljyn 1 500-2 000 mailin välein. Jotkut käyttäjät ovat jopa ilmoittaneet vaihtavansa öljyn jo 1 000 mailin kohdalla.

BMW:n V8-moottorin käyttäjien pitäisi olla valmiita selviytymään tästä ongelmasta. Mutta asianmukaisella hoidolla ja huollolla he voivat parantaa auton suorituskykyä. Käyttäjien pitäisi myös olla valmiita vaihtamaan öljy 4 000 kilometrin välein.

  BMW M3 ongelmat

Ajastusketjun vikaantuminen

Toinen yleinen ongelma BMW-moottoreissa on ajoitusketjun vikaantuminen. Tämä ongelma on yleisempi vuosien 2008-2014 N63:n V8-moottorissa. Ajoitusketju pettää venttiilikoneiston kulumisen vuoksi ja voi vaikuttaa auton suorituskykyyn. Useimmissa tapauksissa hihna voi venyä niin pitkälle, että ne hyppäävät hampaan yli ja taivuttavat sylinteriventtiileitä.

Joitakin merkkejä ajoitusketjun pettämisestä ovat auton karkea tyhjäkäynti ja moottorin tarkastusvalon syttyminen. Jos tähän ongelmaan ei puututa ajoissa, se voi johtaa venttiilien taipumiseen tai jopa moottorin pettämiseen.

Akun nopea tyhjeneminen

Vaikka akku ei ole osa BMW V8 -moottoria, se on tärkeä osa moottoria, sillä se auttaa tehokkuusdynamiikassa. Esimerkiksi N63 V8 -moottorin järjestelmä on riippuvainen siitä, että auto rullaa akkujen lataamiseksi sen sijaan, että se latautuisi hihnojen kierroksista.

Tämä menetelmä ei kuitenkaan ole ollut kovin tehokas. Sitä paitsi useimmat elektroniikkajärjestelmät pysyvät päällä auton sammuttamisen jälkeen, jotta jäähdytysjärjestelmä pysyy käynnissä jäähdyttääkseen turboja, jotka on asennettu moottorin ”V-kirjaimen” keskelle. Varmistaaksesi, että autosi toimii moitteettomasti, sinun on ehkä vaihdettava akku aina öljynvaihdon yhteydessä.

Huonot sytytystulpat ja sytytyskelat

Tämä on hyvin yleinen ongelma BMW-malleissa. Myös BMW:n V8-moottorissa esiintyy samaa ongelmaa, sillä nämä ovat yleensä ensimmäisiä osia, joissa ilmenee ongelmia tai jotka vikaantuvat. BMW suosittelee sytytystulppien vaihtamista 30 000 mailin välein ja sytytyskelojen vaihtamista 40 000 mailin välein.

Polttoainesuuttimen vika

Polttoainesuuttimen vikaantumisen tärkein syy on kuluminen. Siksi tämä ongelma on yleinen BMW:n V8-moottorissa, jossa on paljon kilometrejä. Merkkejä huonosta tai vikaantuneesta polttoainesuuttimesta ovat moottorin tarkastusvalon syttyminen, epätasainen tyhjäkäynti, moottorin syttymishäiriöt, heikko kiihtyvyys ja mustat jäämät pakokaasusta.

  BMW VS Volkswagen luotettavuus - kumpi on parempi?

Ennen polttoainesuuttimen vaihtoa kannattaa aloittaa tarkastamalla sytytystulpat ja sytytyskelat, sillä ne oireilevat samoin. Polttoainesuuttimien vaihtaminen on melko kallista, sillä niiden hankinta on kallista.

Venttiilivarren tiivisteiden vuotaminen

BMW V8 -moottorin venttiilivarren tiivisteiden vuotaminen johtuu yleensä pakokaasun ja moottorin laaksossa olevien turbojen tuottamasta suuresta lämmöstä. Joitakin merkkejä venttiilivarren tiivisteiden vuotamisesta ovat pakoputkista tuleva valkoinen savu ja liiallinen öljyn käyttö.

Tämä ongelma on korjattava vaihtamalla vuotavat venttiilinvarren tiivisteet. Vaikka venttiilinvarren tiivisteet ovat halvempia, niiden vaihtaminen on melko hankalaa, koska moottori on irrotettava.

FAQ

Ovatko BMW:n V8-moottorit luotettavia?

Kyllä, BMW:n V8-moottorit ovat luotettavampia kuin vastaavat moottorit. Ensimmäisissä BMW V8 -moottoreissa oli paljon ongelmia, mutta ne korjattiin ja ne ovat erittäin luotettavia. Luotettavimmat BMW V8 -moottorit ovat M-autoissa. Siitä huolimatta huolto- ja korjauskustannukset ovat edelleen melko kalliit.

Mikä BMW:n V8-moottori on paras?

BMW:n hienoin V8-moottori on S65-moottori, jossa on 4,4-litrainen kaksoisturboahdin. Tämä moottori on rakennettu BMW M5:een, mutta se löytyy myös M3:sta. Sen lisäksi, että tämä moottori on voimakas ja tehokas, se on myös luotettava.

Kuinka kauan V8-moottorit kestävät?

Auton moottorin pitkäikäisyys riippuu siitä, miten hyvin omistaja pitää siitä huolta. Jos BMW:n V8-moottori on hyvin huollettu ja huollettu, se voi kestää yli 200 000 kilometriä. Vakavat BMW V8 -moottorin ongelmat alkavat kuitenkin, kun auton ajokilometrit ovat yli 150 000 kilometriä.

  Onko BMW E46 luotettava?

BMW V8 -moottorin käyttöiän pidentämiseksi kannattaa noudattaa BMW:n suosittelemia huoltopalveluja.

Mikä on yleinen BMW:n moottoriongelma?

Vaikka BMW:n moottorit ovat tehokkaita ja poikkeuksellisen suorituskykyisiä, niissä on myös useita ongelmia, joita käyttäjien tulisi olla valmiita käsittelemään. Yleisin BMW-moottorin ongelma on kuitenkin ajoitusketjun vikaantuminen. Muita yleisiä ongelmia ovat termostaatin vikaantuminen, viallinen jäähdytysjärjestelmä, vesipumpun vikaantuminen, venttiilikannen tiivisteen pettäminen ja polttoainepumpun toimintahäiriö.

Tekeekö BMW hyvän V8-moottorin?

Kyllä, BMW valmistaa joitakin markkinoiden parhaista V8-moottoreista. Siitä lähtien, kun BMW:n V8-moottorit esiteltiin vuonna 1954, nämä moottorit ovat suoriutuneet ylivoimaisesti, ja niitä on pääasiassa tehokkaimmissa BMW-malleissa. BMW:n V8-moottorit tarjoavat myös paremman tasapainon tehon ja tehokkuuden välillä.

Yhteenveto

Nyt kun tiedät joitakin BMW V8 -moottoreiden yleisimpiä ongelmia, voit pitää autostasi hyvää huolta ja välttää useimmat niistä. Lisäksi sinun kannattaa noudattaa BMW:n määräaikaishuoltoja, jotta autosi toimii moitteettomasti.

Oikealla hoidolla ja huollolla BMW V8 -moottorisi voi kestää hyvin pitkään. Sinun on kuitenkin oltava valmis myös korkeisiin huoltokustannuksiin.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z