Yleisiä ongelmia Mercedes W213:n kanssa

Mercedes W213

Mercedes Benz W213 on uusin sukupolvi Mercedes Benz E-luokasta, joka on yksi Mercedesin kaikkien aikojen myydyimmistä sedaneista. E-luokka on keskikokoinen luksussedan, joka on tehty kilpailemaan Audi A6:n ja BMW 5-sarjan kaltaisten autojen kanssa. W213-mallin käyttöikä on päättymässä, mikä tarkoittaa, että sen tilalle on pian tulossa upouusi E-Klasse.

Koska tämä E-luokan sukupolvi on ollut käytössä vuodesta 2015 lähtien, meillä on melko hyvä käsitys siitä, kuinka luotettava se on. Ottaen huomioon, että W213 on ja tulee todennäköisesti olemaan todella suosittu 2. käden luksusluokan sedan vielä jonkin aikaa, kerromme, mitkä ovat tärkeimmät asiat, joihin sinun on keskityttävä, jos olet kiinnostunut ostamaan sellaisen käytettynä.

W213-mallin yleisimmät ongelmat liittyvät moottoriin, ilmajousitusjärjestelmään, sähköjärjestelmään ja NOx-anturiin. Jotkut näistä ovat merkittäviä ongelmia, kuten NOx-ongelmat ja moottoriongelmat, kun taas toiset eivät ole. Niin tai näin, W213 on monimutkainen auto, joka tarvitsee asianmukaista huoltoa, sillä muutoin edessäsi on kasa lisäongelmia.

Jos siis haluat sellaisen, muista tehdä ennen ostoa tarkastus, sillä vain siten voit tietää varmasti, että auto on sen arvoinen. Nämä ovat hyvin rakennettuja ja todella viihdyttäviä ja mukavia autoja ajaa, minkä vuoksi niin monet ihmiset haluavat niitä.

1. Mercedes W213 – Moottoriongelmat

Mercedes W213:een on saatavana melko monta moottorivaihtoehtoa. Jotkut niistä tuottavat noin 200 hv, kun taas tehokkain 4,0 litran BiTurbo V8 tuottaa yli 600 hv. M274-bensiinimoottorin tiedetään joskus kärsivän männän ongelmista, jotka voivat vaurioittaa moottoria. Eräs omistaja väittää, että ongelman korjaaminen maksoi 9000 dollaria, joten tämä on ehdottomasti mainitsemisen arvoinen asia.

  Yleisiä ongelmia Mercedes W212:n kanssa

Muut moottoriin liittyvät ongelmat, jotka on syytä mainita, liittyvät suurempaan öljynkulutukseen, joka joidenkin mielestä on normaalia, mutta se ei ole sitä. On myös muistettava, että sytytyskelat voivat pettää malleissa, joissa on ajettu enemmän kilometrejä, ja että joidenkin W213-mallien on raportoitu olevan alttiita moottorin ylikuumenemiselle.

2. Mercedes W213 – Ilmajousitusongelmat

Mercedes W213 -mallissa on huippuluokan ilmajousitusjärjestelmä, joka saa auton tuntumaan siltä kuin se kelluisi kuoppien yli. Kaikki kuitenkin tietävät, että AIRMATIC-viat voivat aiheuttaa paljon stressiä, joten meidän on keskityttävä myös niihin. Monet omistajat ja asiantuntijat väittävät, että ilmajousituksen rele on altis vikaantumaan, kun taas jotkut sanovat, että myös turvatyynyt ovat alttiita vikaantumaan.

Vaikka nykyaikainen AIRMATIC-järjestelmä on paljon aiempaa parempi, voit silti törmätä uudempiin Mercedes-malleihin, joissa jousitus notkuu. Nämä liittyvät kuitenkin tyypillisesti autoihin, joita ei ole huollettu kovin hyvin.

3. Mercedes W213 – Sähköongelmat

Mercedes W213 on huippuluokan luksusauto, mikä tarkoittaa, että siinä on monia mukavuus-, turvallisuus- ja ylellisyysominaisuuksia, jotka on suunniteltu pitämään sinut viihdyttävänä ja turvallisena. Jotkin näistä asioista, kuten Mercedes Command -järjestelmä, voivat kuitenkin epäonnistua. Tämä on Mercedes-viihdejärjestelmän yksikkö, joka voidaan yleensä korjata joko nollaamalla se tai päivittämällä se uusimpaan versioonsa.

Jotkut omistajat ovat raportoineet, että auton ulkopeilien LED-valot voivat pettää ja lakata valaisemasta lattiaa auton ympärillä, kun lukitus avataan. Onneksi nämä voidaan korjata helposti vaihtamalla kaikki LEDit. Mobiiliyhteysnäkökohta voi pettää, samoin auton navigointijärjestelmä.

  Mitä Mercedestä minun pitäisi välttää?

4. Mercedes W213 – NOx-anturiongelmat

NOx-anturi on suunniteltu auttamaan autoa saavuttamaan päästötasot, jotka ovat välttämättömiä, jotta se läpäisee kaikki lakisääteiset päästötestit. NOx-anturi on osa auton SCR-järjestelmää (Selective Catalytic Reduction). Ne on suunniteltu valvomaan typpioksiditasoja autossa ja säätämään SCR-järjestelmää alentamaan näitä tasoja tarvittaessa.

Kun tämä anturi vikaantuu, auto ei pysty hallitsemaan typpioksidipitoisuuksia, mikä voi aiheuttaa huonoa suorituskykyä, räiskintää ja tietysti epäonnistuneen päästötestin. Nämä ongelmat ilmenevät selvimmin OM651-dieselmoottorissa.

5. Mercedes W213 – Jarrut ongelmat

Yksi W213-mallin yleisimmistä ongelmista liittyy jarruihin. Onneksi nämä ongelmat eivät aiheuta suuria ongelmia, mutta ne ovat todellakin ärsyttäviä. Monet omistajat ovat raportoineet, että W213 kärsii jarrujen nykivyydestä ja kitinästä. Monet omistajat ovat maksaneet paljon rahaa tämän korjaamiseksi, mutta näyttää siltä, että täydellinen korjaus on melko mahdotonta.

FAQ-osio

Pitäisikö minun ostaa Mercedes W213?

Mercedes W213 on nyt todella suosittu auto käytettyjen autojen markkinoilla, mikä tarkoittaa, että sinun kannattaa todellakin harkita sitä, jos haluat mukavan ja ylellisen keskikokoisen sedanin. W213-mallissa on runsaasti moottorivaihtoehtoja, mikä tarkoittaa, että voit valita sen, mitä arvostat eniten, olipa se sitten tehoa, tehokkuutta tai mukavuutta.

Kaiken kaikkiaan W213 on todella hyvä käytetty auto, mutta sillä on myös hintansa. Tämä tarkoittaa sitä, että monilla ei ole varaa W213:een, varsinkaan uudempaan tai perusteellisesti eriteltyyn autoon.

  Harvinaisimmat Mercedes Benz -mallit

Mikä Mercedes W213 -malli on paras?

Vastaus tähän kysymykseen on melko helppo, ainakin minulle, sillä paras W213 on pre-facelift E63 S AMG, koska siinä on aivan loistava moottori ja yli 600hv. W213 E63 on todellinen hirviö, ja se tulee todennäköisesti olemaan yksi viimeisistä V8 E-Luokista, joka koskaan ilmestyy.

Jos haluat loistavan pitkän matkan kruisailijan, joka on myös hyvä polttoaineen kanssa, E220-diesel on selvä valinta.

Milloin uusi Mercedes E-Class tulee markkinoille?

Seuraavan sukupolven Mercedes Benz E-Class ilmestyy todennäköisesti vuonna 2023, mikä tarkoittaa, että se pitäisi paljastaa maailmalle todella pian. Seuraavan sukupolven E-Klasse lainaa todennäköisesti suurimman osan muotoilun piirteistään sekä uudesta S-luokasta että C-luokasta.

Tämä tarkoittaa sitä, että E-Klasse tulee tuntumaan keskikokoiselta S/C-luokalta, sillä kaikki kolme näistä tulevat näyttämään todella samankaltaisilta.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z