Mercedes E220:n yleiset ongelmat

Mercedes E220 on Mercedes Benz E-Class -mallin lähtötaso, jossa käytetään yleisesti joko 2,0 litran 4-sylinteristä moottoria uudemmissa malleissa tai 2,2 litran 4-sylinteristä moottoria vanhemmissa E-Class-malleissa. Joidenkin mielestä E-Klassea ei kannata ostaa, jos siinä ei ole vähintään 6-sylinteristä moottoria, kun taas toisten mielestä 4-sylinterinen on aivan täydellinen.

Nelisylinterisen moottorin käyttökustannukset ovat alhaisemmat, se ei kuluta läheskään yhtä paljon polttoainetta, se on kevyempi ja useimmissa tapauksissa edullisempi korjata. Kuitenkin 6-sylinterinen moottori tuntuu sopivammalta keskikokoiseen luksussedaniin, koska se tarjoaa tukevamman ja tehokkaamman ajokokemuksen.

Nykyään Mercedeksen 4-sylinteriset moottorit pystyvät tarjoamaan yli 200 hv, mutta 6-sylinterinen Mercedes tarjoaa yleensä noin 300 hv. Kaiken kaikkiaan E220-mallilinja kärsii usein työntöaisan holkkiholkkien halkeamista, tasauspyörästön vuodoista, karkeasta jousituksesta, mahdollisesta ylikuumenemisesta ja yleisestä tehon puutteesta.

E220 on kuitenkin Mercedeksen E-Luokan lähtötaso, ja useimmat E220-mallit ostavat taksinkuljettajat, mikä on todellakin hyvä merkki siitä, että E220-mallin moottori on luotettava. E220 on jokseenkin vakiomoottorivaihtoehto taksinkuljettajille, ja monet näistä moottoreista kestävät tunnetusti satoja tuhansia kilometrejä.

Työntöaisan holkin halkeamat

Mercedes E220:ssa on nokkela tapa saada jousitus tuntumaan hienostuneemmalta ja yhtenäisemmältä täyttämällä etupään holkit erikoisöljyllä, joka pyrkii vähentämään yleistä tärinää ja värinää, joka liittyy ajamiseen vähemmän ihanteellisilla teillä. Näiden holkkien tiedetään kuitenkin halkeilevan jonkin ajan kuluttua, mikä tarkoittaa, että ne muodostavat vuotoja.

  Mitkä Mersut ovat turboahdettuja?

Tämä johtaa yleensä pomppivampaan ajoon, joka yleensä pahenee asteittain ennen kuin huomaat sen. Tämä johtaa myös renkaiden kulumisen lisääntymiseen, joten muista olla tarkkana, jotta et aiheuta enempää ongelmia.

Tasauspyörästön vuodot

Kuten aiemmin mainittiin, E220 on useimpien taksinkuljettajien suosikkimoottori Euroopassa, ja Mercedes on tietoinen tästä. Siksi he pyrkivät ylikoneistamaan nämä moottorit, jotta ne olisivat työhevosia ja kestäisivät pitkään, mutta se ei tarkoita, etteivätkö ne olisi alttiita huonosta huollosta johtuville ongelmille.

Yleinen ongelma, joka liittyy huollon puutteeseen E220-malleissa, joissa on ajettu paljon kilometrejä, on vuotava tasauspyörästö. Jos tasauspyörästö alkaa vuotaa, se on todennäköisesti tiivistettävä uudelleen tai vaihdettava kokonaan, jos ongelmat ovat vakavampia.

Kova jousitus

Sekä holkit että pallonivelet ovat tunnetusti yleinen ongelma suurimmassa osassa E-Class-malleja. Mercedes yrittää parhaansa tehdä ylivoimaisen mukavan auton, mikä ei välttämättä tarkoita luotettavimman jousitusjärjestelmän tekemistä.

Joidenkin AIRMATIC-ilmajousitusmallien tiedetään aika ajoin vuotavan, varsinkin jos niitä ei huolleta oikein. Jopa vanhemmissa malleissa, joissa on pneumaattinen itsetasaava jousitusjärjestelmä, tiedetään esiintyvän kaikenlaisia ongelmia, jotka lopulta johtavat auton notkahtamiseen jommallekummalle puolelle.

Ylikuumeneminen

Aika monissa Mercedes E-Class -malleissa on ollut ainakin yksi ylikuumenemisongelma. Tällaiset ongelmat ovat yleisempiä pienemmällä moottorilla, kuten 2,2 litran nelisylinterisellä, koska niiden on joskus työskenneltävä kovemmin saavuttaakseen saman tehon kuin kuusisylinterisen.

  Mikä on paras Mersu katukilpailuun?

Jos tämä yhdistetään vialliseen vesipumppuun, on todennäköistä, että E220-moottorisi ylikuumenee lopulta. Pidä siis silmällä lämpötilamittaria.

Tehon puute

Mercedes E-Class on keskikokoinen luksussedan, joka kilpailee BMW 5-sarjan ja Audi A6:n kaltaisten autojen kanssa. Kaikki kolme näistä autoista ostetaan yleensä 6-sylinterisillä moottoreilla, koska 6-sylinterinen moottori sopii paljon paremmin näin suureen ja painavaan autoon.

Vaikka Mercedeksen nykyiset 4-sylinteriset moottorit pystyvät tuottamaan yli 200 hv, ne eivät silti ole yhtä tehokkaita eivätkä yhtä miellyttäviä ajaa kuin 6-sylinteriset moottorit. Niistä puuttuu yleensä tehoa, eivätkä ne ole yhtä hyviä ohitustilanteissa kuin 6-sylinteriset moottorit. Lisäksi 6-sylinterinen moottori on hiljaisempi ja joskus jopa taloudellisempi riippuen siitä, missä ja miten ajat.

UKK-osio

Onko Mercedes E220 paras E-luokan variantti?

Mercedes E220 on auto, joka kannattaa ostaa, jos haluat alentaa kokonaisomistuskustannuksiasi, etkä välitä siitä, että ajat parhaalla ja hiljaisimmalla moottorilla. Kuten aiemmin mainittiin, useimmat E220-mallit ostetaan työkäyttöön, mikä tarkoittaa, että ne ylittävät yleensä muutaman satatuhatta kilometriä elinaikanaan.

Ne eivät ole tehokkaimpia eivätkä hienostuneimpia, mutta niiden käyttökustannukset ovat yleensä alhaisemmat sekä siksi, että ne kuluttavat vähemmän polttoainetta, että niiden vakuuttaminen on halvempaa. Tämä 4-sylinterinen moottori on saatavana säästötarkoituksessa, eikä se ole läheskään paras ja hienostunein voimanlähdevaihtoehto niinkin suureen autoon kuin E-Klasse.

  Sopivatko Mercedeksen vanteet Audiin?

Onko E220-mallissa vakiona AWD?

Mercedes E220:ssa ei ole vakiovarusteena nelivetoa, koska AWD-järjestelmä on räätälöity enemmän korkeamman hintaluokan E-Class-malleihin. Tämä ei tarkoita sitä, ettetkö voisi päivittää AWD-järjestelmää, vaan pikemminkin sitä, että se ei ole vakiovarusteena ja että useimmat ihmiset jättävät sen yleensä väliin.

4MATIC-lisävaruste maksaa yleensä noin 2000 dollaria, mikä tarkoittaa, että sillä summalla voi melkeinpä päivittää korkeamman hintaluokan E-Class-luokkaan, minkä minä tekisin aina.

Onko E220 mukava ja hienostunut?

Vaikka E220 on halvempi, hitaampi eikä läheskään yhtä hieno, se ei tarkoita, etteikö se olisi hienostunut tai mukava. Kuusisylinterinen on todellakin hienostuneempi ja hiljaisempi, mutta erot eivät ole valtavia. Useimmat ihmiset, jotka eivät välitä autoista, eivät huomaa eroa ilman, että sitä korostetaan.

Kyse on vain siitä, että 6-sylinterinen moottori sopii hieman paremmin E-luokan luonteeseen. Vaikka voimme nauttia suuremmista moottoreista suuremmissa autoissa, meidän pitäisi ehdottomasti nauttia niistä.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z