Mercedes W222 ongelmat

Mercedes W222 ongelmat

Mercedes Benz W222 on edellisen sukupolven S-luokka, mikä tarkoittaa, että se maksaa huomattavasti vähemmän kuin uusi W223-malli, mutta se tarjoaa 90 % kokonaiskokemuksesta. W222 on edelleen edellä ja pystyy helposti kilpailemaan joidenkin maailman uusimpien täysikokoisten luksussedanien kanssa.

W222 ei pärjännyt kovinkaan hyvin luotettavuuden suhteen, mutta ennen faceliftia ja sen jälkeen valmistetun mallin välillä on huomattavia eroja. Faceliftin jälkeinen malli on paljon parempi, koska Mercedes onnistui korjaamaan monia ongelmia, jotka vaivasivat faceliftia edeltänyttä mallia suoraan tuotantolinjalta.

Yleisimmät W222:n ongelmat liittyvät vaihteistoon, öljyvuotoihin, turvavöiden kiristimiin, sähköongelmiin ja ilmajousituksen ongelmiin. Totuus on, että niinkin monimutkainen auto kuin S-luokka edellyttää aina, että sitä huolletaan mahdollisimman hyvin. Muuten korjaus- ja huoltokustannukset nousevat merkittävästi.

Kaiken kaikkiaan W222 ei ole luotettavin S-luokka, jonka voit ostaa, mutta se on yksi parhaista S-luokan malleista, jonka voit ostaa. Se on melko uusi, mutta se ei maksa läheskään yhtä paljon kuin upouusi W223-malli, varsinkin kun otetaan huomioon nykyiset toimitusketjuongelmat.

Mercedes W222 vaihteisto ongelmat

W222:n vaihteisto ei sinänsä ole varsinaisesti viallinen. Toki vaihteistoon liittyy joitakin ongelmia, kuten nykiviä vaihteita, viivästyneitä vaihteita ja reagointikyvyn puutetta, mutta ongelma on se, että generaattorin ja pakojärjestelmän sijoittelun vuoksi vaihteiston johdinsarja voi vaurioitua korkeiden lämpötilojen vuoksi.

Nämä ovat yksinkertaisesti aivan liian lähellä toisiaan, mikä tarkoittaa, että tällaiset ongelmat aiheuttavat tyypillisesti sen, että vaihteisto ei suostu vaihtamaan pysäköintiasentoon tai että se menee kokonaan pois vaihteelta. Ongelma on niin suuri, että Mercedes jopa julkaisi laajan takaisinkutsun, joka koski lähes kaikkia Mercedes Benz S350 -malleja. Tarkista, onko tarkastamasi malli ollut mukana takaisinkutsussa vai ei.

  Mikä on paras 90-luvun Mercedes Benz?

Mercedes W222 öljyvuotokysymykset

W222 tunnetaan myös mahdollisista öljyvuodoista, erityisesti vuoden 2014 faceliftia edeltävässä mallissa. Ajoituksen kiristimen ja moottorikotelon välisen tiivisterenkaan tiedetään vuotavan öljyä, mikä voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Ensinnäkin öljyä pääsee yleensä tielle, mikä aiheuttaa riskin, että muut tienkäyttäjät menettävät auton hallinnan.

Toiseksi öljyä voi päätyä esimerkiksi johtosarjoihin, mikä voi aiheuttaa lukemattomia ongelmia auton sähköjärjestelmissä. Mercedes on myös antanut takaisinkutsun tämän vuoksi, ja on syytä mainita, että pahimmat öljyvuodot liittyvät yleensä OM651-turbodieselmoottoriin.

Mercedes W222 turvavyön kiristimen ongelmat

Mercedes julkaisi kaksi takaisinkutsua korjatakseen sekä kuljettajan istuimen että etumatkustajan istuimen turvavyönkiristimiin liittyviä ongelmia. Kyse on siitä, että tehdas ei ollut kalibroinut kiristintä oikein. Tämä voi johtaa siihen, että kiristin ei kykene antamaan tarvittavaa kireyttä suojaamaan sinua onnettomuustilanteessa.

Jos kiristin siis pettää, katastrofaalisten vammojen riski on todella suuri. Siksi sinun pitäisi tarkastaa tarkasteltavana oleva W222, jotta näet, onko nämä ongelmat ratkaistu onnistuneesti. Turvavöiden kanssa ei koskaan kannata ottaa riskiä, sillä ne ovat elintärkeä osa auton yleistä turvallisuutta.

Mercedes W222 sähköongelmat

Mercedes W222 S-luokka on erittäin monimutkainen auto, koska se tarjoaa lähes kaiken, mitä auto voi tarjota. Näin ollen autossa on runsaasti sähköisiä vempaimia, jotka tunnetusti rikkoutuvat aika ajoin. Mercedeksen PRE-SAFE-järjestelmä on tunnettu vika W222-mallissa, ja se oli myös osa takaisinkutsua W222:n tuotannon aikana.

  Mercedes Benz E Class farmariauto Luotettavuus

Toinen W222:n sähköongelma liittyy hätäyhteysjärjestelmään, joka joskus menettää virran. Infotainment-järjestelmän tiedetään joskus reagoivan hitaasti ja jopa sammuvan kokonaan ajon aikana.

Mercedes W222:n ilmajousitusongelmat

Mercedes S-luokka on auto, jossa pitäisi aina olla hienostunut ilmajousitusjärjestelmä. Olemme kuitenkin kaikki tietoisia siitä, että ilmajousitusjärjestelmä on monimutkainen ja voi usein aiheuttaa ongelmia. W222-malliin asennettu AIRMATIC-järjestelmä ei itse asiassa ole yhtä ongelmallinen kuin jotkin aiemmat Mercedes-ilmajousitusjärjestelmät, mutta silti siinä esiintyy joskus ongelmia.

Yleisimpiä ilmajousitusongelmia ovat puristuksen heikkeneminen, turvatyynyongelmat ja auton vajoaminen jommallekummalle puolelle. Joka tapauksessa useimmat ilmajousitusongelmat ratkaistaan ennaltaehkäisevällä huollolla, mutta asianmukaisesta huollosta huolimatta ilmajousitus voi pettää.

UKK-osio

Onko Mercedes W222 sen arvoinen?

Mercedes W222 S-luokka on menettänyt melkoisesti arvoaan sen jälkeen, kun se tuli markkinoille vuonna 2013. Auto pystyy kuitenkin edelleen tarjoamaan sinulle korkeinta luksusta, varsinkin jos valitset faceliftin jälkeisen mallin. Se voi olla kallis auto ylläpitää, eikä se ehkä ole luotettavin käytetty S-luokka, mutta se on varmasti sen arvoinen.

Syy siihen, miksi W222 on juuri nyt hyvä ostos, on se, että se tasapainottaa kustannukset ja ylellisyyden todella hyvin. Se pystyy edelleen kilpailemaan upouusi täysikokoisten luksussedanien kanssa monessa suhteessa, ja monet S-luokan omistajat ovat sitä mieltä, että faceliftin jälkeinen W222 on parempi auto kuin upouusi W223 S-luokka.

  Mercedes-Benz 9G-Tronic - Kaikki mitä sinun tarvitsee tietää

Mikä on paras Mercedes W222 -malli ostettavaksi?

Paras ostettava W222-malli on epäilemättä faceliftin jälkeinen S560, koska siinä on 4,0 litran BiTurbo V8 ja se onnistuu olemaan ylivoimaisen mukava ja jopa luotettava. V8 ei ole halpa ylläpitää, se kuluttaa paljon polttoainetta eikä ole yhtä tasainen kuin V12.

Se on kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi tehokas, sen pitäisi kestää pitkään, ja se saa S-luokan tuntumaan dynaamisemmalta ja hauskemmalta ajaa kuin 6-sylinterinen moottori, vaikka se ei ole yhtä kallis kuin V12.

Kuinka kauan W222 Mercedes kestää?

Mercedes on yksi niistä merkeistä, jotka valmistavat autoja, jotka tuntuvat kestävän koko elämän, ja W222 on varmasti yksi näistä autoista. Kaiken kaikkiaan W222:n pitäisi kestää asianmukaisella huollolla vähintään 200 000 kilometriä ilman suuria peruskorjauksia.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z