Ovatko Porschet kalliita ylläpitää?

Ovatko Porschet kalliita ylläpitää?

Porsche, kuten monet muutkin merkit, käyttää valtavasti aikaa autojensa kestävyyden testaamiseen. Porsche tavallisesti pyrkii kestävyystestien tavoitteeksi 187 kilometrin/300 kilometrin rajan, ja joissakin tapauksissa jopa enemmän.

Vaikka Porschet ovat paljon luotettavampia kuin muut saksalaiset luksusautomerkit, Porschen huoltokustannukset ovat paljon korkeammat, koska Porschet tarjoavat laadukkaampia materiaaleja ja tarkoituksenmukaisempaa mekaniikkaa. Tämä tarkoittaa, että Porschet ovat varmasti kalliita ylläpitää, varsinkin jos niitä ei huolleta oikein.

Porsche pitää huolen siitä, että nykyaikaisten Porschien rakentamisen laatu on moitteeton, mikä tarkoittaa, että myös pienimpienkin osien, kuten verhoilujen, kankaiden ja pulttien laatu on moitteeton. On syytä mainita, että tämän vuoksi, jos haluat pienemmät huoltokustannukset, käytä aina aitoja Porschen osia.

Porschen kestävyys ja luotettavuus

Kestävyys, pitkäikäisyys ja luotettavuus ovat nykyaikaisten Porsche-mallien vahvuuksia, mikä tarkoittaa, että nämä autot rikkoutuvat harvemmin verrattuna kaikkiin muihin saksalaisiin luksusautomerkkeihin. Loppujen lopuksi tämä kaikki vaikuttaa suuresti myös huoltokustannuksiin, koska huoltotöitä tarvitaan vähemmän.

Silti joidenkin Porsche-mallien säännöllinen öljynvaihto voi maksaa 300-500 dollaria, mikä on paljon enemmän kuin Audissa tai BMW:ssä. Porschet tarjoavat lähes kaikin puolin ylivertaista laatua verrattuna muihin saksalaisiin luksusautoihin.

Voit luottaa enemmän siihen, että omistat vankan ja hyväksi todetun saksalaisen insinöörityön, vaikka sen ylläpito maksaakin enemmän. Loppujen lopuksi Porschet ovat eksklusiivisia ja harvinaisia, eikä kaikilla ole varaa omistaa näitä autoja, vaikka pelkkä sisäänpääsyhinta ei ehkä tuntuisikaan niin uhkaavalta.

  Pitäisikö minun ruostesuojata Porsche

J.D. Powerin hiljattain tekemässä raportissa Porsche on ylpeänä sijoittunut toiseksi luotettavimman automerkin listalla vain Lexuksen jälkeen, BMW sijoittui seitsemänneksi, Audi kahdeksanneksi, kun taas Mercedes jäi takaisin 13. sijalle. Tämä osoittaa entisestään, että Porschet on rakennettu kestämään, mikä on rauhoittava tekijä uusille Porsche-asiakkaille.

Porschen huolto

Huollon osalta Porschet eivät pärjää niin hyvin, mutta se on odotettavissa, koska Porsche ei ole tavallinen kuluttaja-automerkki, joka on erikoistunut saavutettavaan ylellisyyteen, vaan pikemminkin urheiluautomerkki, joka toisinaan naamioituu onnistuneesti luksusautomerkiksi.

Yksi edullisimmista Porsche-malleista on Porsche Boxster, mikä on ymmärrettävää, koska uudemmissa Boxereissa käytetään tavallisempaa 4-sylinteristä moottoria. Joillakin nettisivustoilla huoltokustannuksiksi arvioidaan 750-1100 dollaria vuodessa ottamatta huomioon ennakoimattomia korjauksia tai ongelmia.

Tavalliset 911-mallit, kuten 911 Carrera 4S, maksavat hieman enemmän, 911 Turbo S -mallit voivat joskus maksaa hieman vähemmän, mutta kalleimmat 911-mallit ovat GT3- ja GT3 RS -mallit (noin 2 000 dollaria vuodessa), koska ne on tehty tarjoamaan ylivoimaista rata-autoilun suorituskykyä, mikä tarkoittaa, että niiden pitkäikäisyydestä on tingitty.

Kallein huollettava Porsche-malli on erittäin haluttu Porsche Carrera GT. Tässä superautossa on Le Mansin V10-moottori, ja kytkimen vaihto tällaiseen autoon voi maksaa 20-30 000 dollaria, ja kytkin kestää vain 12-20 000 kilometriä. On melko selvää, miksi useimmilla Carrera GT:llä ei nykyään juuri ajeta.

  Miksi käytetyt Porschet ovat niin halpoja

Halvempi Porsche-huolto

Nykyaikaisten Porsche-mallien huoltokustannuksia voi kuitenkin alentaa, mutta ne vaativat kuitenkin enemmän rahaa eri tarkoituksiin. Monet Porsche-asiantuntijat kertovat, että sinun kannattaa käyttää aitoja Porschen osia ja aitoja Porschen erikoishuolto- ja korjaamoliikkeitä.

Ja sinun pitäisi ehdottomasti tehdä niin, sillä vaikka ne maksavat enemmän, niistä on hyötyä pitkällä aikavälillä huollon ja jälleenmyyntiarvon kannalta. Esimerkiksi jälkimarkkinayhtiön valmistamat etulevynlevytyynyt eivät välttämättä kestä yhtä kauan kuin aidot Porsche-tyynyt, ja säästät ”vain” 100-200 dollaria.

Öljynsuodattimen kustannukset ovat melko vertailukelpoisia aidon Porschen ja jälkimarkkinavalmistajien välillä, aidot Porschen jäähdyttimet ovat 50-100 dollaria kalliimpia kuin jälkimarkkinavalmistajan jäähdyttimet. Mutta jos tarvitset täysin uuden vaihtovirtageneraattorin, aidon Porschen vaihtovirtageneraattorin hinta on keskimäärin 800 dollaria.

Useimmissa tapauksissa Porschen aidot osat ovat 10-20 % kalliimpia kuin jälkimarkkinavaihtoehdot. Mutta aidot Porsche-osat tarjoavat jopa 50 % pidemmän käyttöiän, ja ne valmistetaan käyttäen tarkimpia mittauksia korkeimmalla valmistustasolla.

FAQ-osio

Kuinka tärkeää on huoltaa Porsche säännöllisesti?

Säännöllinen Porsche-huolto on avainasemassa, kun halutaan alentaa huoltokustannuksia pitkällä aikavälillä ja varmistaa, että Porsche toimii odotetulla tavalla. Säännöllinen huolto useimmille Porsche-malleille on noin 10k mailia tai kerran vuodessa. Huollot koostuvat säännöllisistä öljynvaihdoista, jarrunesteiden tarkistuksista sekä kuluneiden ilma-, öljy- ja polttoainesuodattimien vaihdosta.

Jarrupalojen tai -letkujen vaihtaminen, pyörien suuntaus ja tasapainotus, pyyhkijänsulkien vaihto tai rengaspaineiden testaus eivät kuulu Porschen määräaikaishuoltoihin. Porsche tarkastaa yleensä vuosittain jopa 100 eri seikkaa autostasi. Lisäksi kaikissa nykyaikaisissa Porscheissa on käytettävä asianmukaista synteettistä öljyä.

  Porsche vs. Range Rover: Luotettavuus

Tarvitsenko todella erikoismekaanikon kaikkiin Porsche-malleihin?

Perushuollot ja -tarkastukset eivät vaadi Porsche-erikoismekaanikkoja, vaan ne voi suorittaa kuka tahansa mekaanikko. Jotkut omistajat jopa tekevät joitakin perushuoltoja itse. Tämä alentaa Porschen omistamisesta aiheutuvia vuotuisia kustannuksia melkoisesti, mutta joidenkin kalliimpien rajoitettujen mallien kohdalla tämä saattaa jopa vahingoittaa jälleenmyyntiarvoa.

Mutta vain luotettavat mekaanikot ovat vaihtoehto, koska markkinoilla on paljon laittomia ”Porsche” -osia, eikä kokemattomalla henkilöllä ole mitään mahdollisuuksia havaita väärennettyä Porsche-osaa. On myös syytä mainita, että joitakin ongelmia ei voi korjata takapihan mekaanikot.

Mitkä Porsche-mallit ovat halvimpia korjata?

Porschet eivät mene rikki kovin usein, mutta kun ne menevät rikki, Boxster-mallit ovat niitä, joiden korjaaminen maksaa vähiten. Tämä johtuu osittain siitä, että useimmissa nykyaikaisissa Boxereissa käytetyt moottorit ovat tavallisempia 4-sylinterisiä turbomoottoreita.

Se riippuu myös ajoneuvon iästä, kunnosta, asuinpaikasta, korjaamosta itsestään ja monista muista muuttujista. Yleisesti ottaen Boxsterit ovat kuitenkin halvimpia korjattavia. Toisaalta jotkut mallit, kuten Carrera GT tai Porsche 918, ovat nykyaikaisista malleista kalleimpia korjata, käyttää ja ylläpitää.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z