Paras hybridi vetämiseen

Sähköauton tai pistokehybridin hinaaminen ei ole yhtä helppoa kuin tavallisten diesel- tai bensiinikäyttöisten autojen hinaaminen. Useimmat valmistajat määrittelevät nykyään tietyn auton laillisen vetokyvyn homologoinnin avulla, mutta vain muutamille arvokkaille malleille.

Jos tietylle autolle ei ole merkitty vetokapasiteettirajoja, se ei todennäköisesti sovellu tällaiseen tehtävään, ja monet tällaiset autot ovat hybridejä tai sähköautoja. Vaikka Nissan Leafilla ei voi vetää 23-metristä matkailuautoa, on kuitenkin olemassa pari hybridivaihtoehtoa, joilla voi helposti hinata erittäin raskaita kuormia.

Jotkin katumaasturit, kuten Ford Explorer Hybrid, Audi Q7 TFSIe, Volvo XC90 Twin Hybrid tai Lincoln Aviator Grand Touring, voivat vetää yli 5000 kiloa. Parhaiten vetäviä hybridimaastureita ovat Porsche Cayenne S E-Hybrid ja Land Rover Defender P400e, jotka molemmat voivat vetää jopa lähes 8000 lbs.

Jos haluat hinata hybridilläsi, mutta et halua katumaasturia, Volvo V60 Twin Engine pystyy vetämään jopa 4000 lbs, ja VW Passat GTE ja Mercedes c350e pystyvät molemmat vetämään jopa 2300 lbs tyylillä ja mukavasti.

Ford Explorer Hybrid

Ford Explorer Hybrid on loistava perheen loma-auto sen hienovaraisen kyydin, melko tasokkaiden sisätilojen ja runsaan tilan ansiosta. Jos yhdistät tämän maksimissaan 5000 lbs:n vetokykyyn, Explorer on enemmän kuin kykenevä viemään asuntovaununne minne tahansa.

Explorer maksaa 35 000-53 000 dollaria, ja tällaiseen hintaan saa todellakin paljon autoa rahoilleen. Harkitse Explorerin ostamista, jos et halua markkinoiden huippuluokan täysikokoista luksusmaasturia, mutta haluat silti kaiken, mitä moderni täysikokoinen maasturi tarjoaa.

  Parhaat maasturit ensimmäiseksi autoksi

Lincoln Aviator Grand Touring

Muutama vuosi sitten Lincoln-merkki on kokenut melko laajan uudistuksen, ja nykyään Lincoln-merkki pystyy seisomaan omillaan Audiin, Mercedekseen tai BMW:hen verrattuna. Kaiken kaikkiaan Lincoln Navigator on koko malliston vaikuttavin malli, mutta Aviator ei todellakaan jää kauas taakse.
Ensi silmäyksellä voi tuntua naurettavalta maksaa jopa 70 000 dollaria keskikokoisesta Lincolnin katumaasturista, joka perustuu samaan alustaan kuin lähes puolet halvempi Ford Explorer. Aviator voi kuitenkin vetää jopa 6700 lbs, ja se tarjoaa upean sisätilan, jossa on paljon laadukkaita ylellisyys- ja mukavuusominaisuuksia.

Volvo XC90 Hybrid

Volvo XC90 sopii hyvin Volvon melko tuoreeseen mallistoon, jolle on ominaista upeasti muotoillut, mutta laadukkaat ajoneuvot. Sisätilojen muotokieli on saanut suuren vaikutuksen ruotsalaisesta minimalistisen ylellisyyden ja eleganssin merkityksestä, ja myös ulkomuotoilu jakaa tällaisen muotoilufilosofian.

Vetokyvyltään XC90 voi helposti vetää 5000 lbs:n painoa erittäin mukavasti. Riippumatta siitä, että XC90 ei ole maasturi, jolla on absoluuttisesti suurin vetokyky, tiedät hyvin, että tuskin kukaan pystyy siihen Volvoa turvallisemmin.

Land Rover P400e

Porsche Cayenne S E-Hybrid ja Land Rover Defender P400e ovat tällä hetkellä markkinoiden suurimman vetokyvyn omaavat hybridimallit, mutta näiden kahden välillä Defender vaikuttaa kiinnostavammalta vaihtoehdolta ihastuttavan hienostuneen, mutta yhtä lailla vankan ja kestävän muotoilun sekä helpommin lähestyttävän hintalapun ansiosta.

  Parhaat hybridiautot pitkille kuljettajille

Vaikka Cayenne tarjoaa varmasti paremmat ajotavat sekä ketteryyden että mukavuuden osalta, P400e Defender on seikkailun todellinen merkitys. Molemmat näistä autoista pystyvät joka tapauksessa helposti vetämään jopa lähes 8 000 paunaa, mikä on kaikin puolin ja tarkoituksin suurin määrä, mitä hybridiautot voivat nykyään tarjota.

Volvo V60 Twin Engine

Ehkä haluat vetää melko paljon tavaraa, mutta et halua maasturia useista eri syistä, on olemassa muutamia vaihtoehtoja, jotka saattavat itse asiassa täyttää tarpeesi. Yksi niistä on Volvo V60 Twin Engine, koska tämä suhteellisen kyvykäs Volvo-kombi voi vetää jopa 4000 lbs.

Toisaalta V60 Twin Engine tarjoaa silti laadukkaan, harkitun muotoilun ja rakennusmateriaalien runsauden, joka koostuu hienosta nahasta ja minimalistisista aksenttikoristeista, jotka näyttävät, tuntuvat ja jopa tuoksuvat hämmästyttäviltä.

UKK-osio

Onko sähköautolla hyvä hinata?

Ehdottomasti, mutta selvällä varoituksella. Sähköautot hyötyvät välittömästä vääntömomentista heti, kun painat jalan kaasupolkimelle, mikä toimii ihmeellisesti, kun sinun on tehtävä äkillisiä muutoksia kaupunkiympäristössä ja kun manööveröit 23-jalkaista matkailuautoa.

Tästä huolimatta sähköautojen omistajat kärsivät säännöllisesti poikkeavuudesta, jota kutsutaan nimellä ”range anxiety”. Range anxiety on pelko, jota jokainen sähköauton omistaja kokee aina, kun hänestä tuntuu, että arvioitu sähköinen toimintasäde ei riitä määränpäähän. Tämä on erittäin tärkeää, koska 5000 kilon perävaunu on pakko murskata kantamaasi.

  Voiko hybridiakun korjata?

Ovatko hybridiautot sen arvoisia?

Hybridiautoista on varmasti tulossa jonkinlainen makea piste, kun on kyse auton käyttövoimaratkaisuista. Ne ovat lähes identtisiä ajaa verrattuna tavalliseen kaasu- tai dieselkäyttöiseen autoon, mutta samalla ne pystyvät saavuttamaan paremman hyötysuhteen.

Hybridiautot ovatkin ehdottomasti kannattavia, mutta vain jos niitä todella käytetään siihen, mitä ne ovat. Älä osta hybridiä ja aja sillä vain tavallisella polttomoottorilla, koska tämä tekee sähkömoottorista hyödyttömän ja aliarvioi täysin koko hybridin omistamisen tarkoituksen.

Mikä on paras edullinen hybridi hinattava auto?

Kuten olet ehkä huomannut, lähes kaikki tässä artikkelissa luetellut autot ovat kalliita ja melko ylellisiä. Oli miten oli, ei ole tarvetta käyttää niin kohtuuttomia summia, jos haluat hinata helpommin lähestyttävällä hybridiautolla.

Tästä huolimatta Kia Sorento Hybrid pystyy vetämään jopa 3300 kiloa, kun taas Toyota Prius pystyy vetämään vain vaivaiset 1600 kiloa, ja sama pätee myös melko alavireiseen Honda CR-V hybridiin. Todennäköisesti paras hinausarvolupaus on Kia Niro Hybrid, koska tämä pieni sankari pystyy vetämään jopa lähes 3000 lbs.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z