Porsche 718 Boxster S:n yleiset ongelmat

Porsche 718 Boxster S:n yleiset ongelmat

Porsche 718 Boxster S on 718 Boxster 2-paikkaisen urheiluauton keskitason varustelu. Boxster S:n voimanlähteenä on 2,5 litran 4-sylinterinen turbomoottori, joka sijoittuu lähtötason Boxster- ja Boxster T -mallien 2,0 litran 4-sylinterisen moottorin ja tasokkaiden 6-sylinteristen GTS- ja Boxster Spyder -mallien väliin.

Luotettavuuden osalta 2,5 litran moottori poikkeaa hieman kahdesta muusta, ja pahin 2,5 litran turboon liittyvä ongelma on turboahdin. Muut ongelmat liittyvät vaihteistoon, ilmastointijärjestelmään, ylikuumenemisongelmiin ja varusteisiin liittyviin ongelmiin.

Kaiken kaikkiaan Porsche 718 Boxster S on melko luotettava auto, mutta vain jos sitä huolletaan riittävän hyvin. Ei ole yllätys, että Porschet maksavat yleensä enemmän rahaa ylläpitoon verrattuna muihin tämän segmentin autoihin, mutta Porschet myös säilyttävät arvonsa paremmin kuin useimmat muut tämän segmentin autot.

Niin tai näin, 718-mallisto on kulkenut pitkän matkan sitten sen ensijulkaisun. Aikaisemmissa malleissa oli useita ongelmia, ja niiden kanssa oli vaikea elää, kun taas uudemmat mallit ovat kaikin puolin paljon parempia.

Porsche 718 Boxster S – Turboahdinongelmat

718 Boxster S:n 2,5 litran moottori tarjoaa 350 hv, mikä on noin 50 hv enemmän kuin Boxsterin ja Boxster T:n perustason malleissa. Tämä johtuu suurimmaksi osaksi suuresta turboahtimesta, jolla valitettavasti on joskus taipumus pettää. Tarkemmin sanottuna turboahtimen jäähdytyselementti voi pettää, jolloin auto siirtyy hitaaseen tilaan.

Tämä on vakava ongelma, sillä se voi tehdä autosta lähes ajokelvottoman. Muista aina tarkastaa turboahdin, jos olet kiinnostunut ostamaan käytetyn Boxster/Cayman S -mallin. On myös syytä mainita, että nämä ongelmat ovat yleisempiä vanhemmissa malleissa, joiden ajokilometrit ovat korkeammat, kuin uudemmissa, joiden ajokilometrit ovat alhaisemmat.

  Porsche Taycan Luotettavuus

Porsche 718 Boxster S – Vaihteisto-ongelmat

718 Boxster S on saatavana kahdella eri vaihteistovaihtoehdolla. Porschen lyhytvaihteinen manuaalivaihteisto, joka on monien autoharrastajien suosima valinta, tai 7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto PDK, jota monet pitävät parhaana kaksoiskytkinvaihteistona. Käsivalintainen vaihteisto on herkkä, ja jos et ole sen kanssa varovainen, se voi pettää melko surkeasti.
PDK-vaihteisto on paljon parempi, mutta jotkut omistajat ovat raportoineet vaihteiston olevan epäröivä vaihdettaessa, erityisesti kun on kyse alaspäin vaihtamisesta. Joka tapauksessa nämä ongelmat ovat yleisempiä vanhemmissa 718 Boxster S -malleissa, kun taas uudemmat mallit ovat paljon parempia ja paljon vähemmän alttiita näille ongelmille.

Porsche 718 Boxster S – ilmastointijärjestelmän ongelmat

Ilmastointiongelmat ovat yleisiä koko 718-mallistossa, mikä tarkoittaa, että niitä voi esiintyä sekä 718-mallien lähtötasolla että 718-mallien korkeammassa hintaluokassa. Yleisimmät ilmastointilaiteongelmat liittyvät lauhduttimeen, joka voi vioittua, samoin kuin lauhdutinjohdot. Tällöin ilmastointilaite menettää kykynsä jäähdyttää tai lämmittää auton matkustamoa nopeasti.

Jos haluat ostaa minkä tahansa käytetyn 718-mallin, vie se koulutetulle ja kokeneelle Porsche-asiantuntijalle, joka pystyy diagnosoimaan ja ratkaisemaan ongelman hetkessä. Nämä ovat yleensä halpoja korjata, mutta jos tarvitset varaosia, se voi tulla paljon kalliimmaksi.

Porsche 718 Boxster S – ylikuumenemisongelmat

Koko 718-mallisto on altis ylikuumenemiselle viallisen vesipumpun ja termostaatin vuoksi, mutta jotkin mallit näyttävät olevan pahempia kuin toiset. 718 S -mallit ovat luultavasti kaikista pahimpia, koska niissä on raportoitu eniten ylikuumenemistapauksia kaikista 718-malleista.

  Porsche 996:n yleiset ongelmat

Jotkut omistajat ovat myös raportoineet, että vesipumpun ja termostaatin vaihto ei aina riitä korjaamaan ongelmaa ja että autoon voi kehittyä vuotoja, jotka näkyvät vain auton toimiessa korkeissa lämpötiloissa.

Porsche 718 Boxster S – Varusteongelmat

Erilaisia varusteongelmia ja pieniä ongelmia esiintyy myös 718 Boxster S:ssä, ja yleisin niistä liittyy takaspoileriin, joka ei useinkaan laskeudu auton korin tasalle. Tämä on ongelma, joka ei ole kaikille heti ilmeinen, eikä se ole juuri sellainen ongelma, josta ihmiset ilmoittavat.

Muut varusteisiin liittyvät ongelmat ovat yleisempiä muissa 718-malleissa, ja ne koostuvat yleensä ohjelmistoon liittyvistä ongelmista.

UKK-osio

Onko Porsche 718 Boxster S sen arvoinen?

Porsche 718 Boxster S on auto, joka on suunniteltu niille, jotka haluavat nauttia Porschen pudotetun yläosan jännityksestä maksamatta törkeitä summia. 718-mallistoa kritisoidaan sen pienikokoisten moottoreiden vuoksi, jotka eivät yksinkertaisesti pysty vastaamaan tasaisen 6-sylinterisen emootioon, mutta kukaan ei voi kieltää, etteikö Boxster S olisi todella kyvykäs auto.

Jos olet pidempi kuljettaja etkä pidä pienikokoisista urheiluautoista, 718 Boxster S ei ole auto sinulle. Hyvä uutinen on se, että riippumatta siitä, onko auto sinua varten vai ei, se on Porsche ja se säilyttää arvonsa paremmin kuin valtaosa tämän segmentin autoista.

Onko Porsche 718 Boxster S naisten auto?

Joitakin autoja, kuten Porsche Boxsteria, Audi TT:tä ja BMW Z4:ää muutamia mainitakseni, pidetään usein naisautoina tai kampaamoautoina, ja monet ihmiset eivät halua ostaa niitä juuri näistä syistä. On perusteltua sanoa, että kaikki nämä käsitykset ovat typeriä eivätkä anna lainkaan kuvaa siitä, mitä nämä autot todella ovat.

  Paras pyöräteline Porsche 911:lle

Ne ovat hyvin käsiteltäviä suorituskykyisiä autoja, jotka on suunniteltu ajamisen iloa varten. Ne saattavat olla pienempiä kuin useimmat autot, ja niissä on usein naisellisia muotoilulinjoja, mutta mikään auto ei ole tiukasti naisten tai miesten auto.

Mikä on paras Porsche 718 Boxster -malli?

Porsche 718 Boxster Spyder on ylivoimaisesti paras 718-malli, jonka rahalla voi ostaa, koska siinä on luonnollisesti imevä tasainen 6-sylinterinen moottori, joka kuulostaa hämmästyttävältä. Boxster Spyder näyttää myös paljon siistimmältä kuin useimmat Boxster-mallit täysin erillisen pehmeän kattorakenteen ansiosta.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z