VW 2.0 TSI moottorin ongelmat

VW ongelmat

Volkswagenin EA888-moottoriperhe on useimpien mielestä paras nykyinen VW:n bensiinimoottori, jonka voi ostaa. 2.0L TSI on todennäköisesti paras niistä kaikista, koska se tarjoaa paljon tehoa, mutta on myös kohtuullisen tehokas ja melko kehittynyt. Tämän moottorin saa esimerkiksi Audi A4:ään, joka on hiljainen, rauhallinen ja tehokas.

Toisaalta sitä saa myös kuumiin viistoperämoottoreihin, kuten Golf GTI Performanceen. Tässä artikkelissa aiomme luetella kaikki yleiset VW 2.0 TSI -moottorin ongelmat ja kertoa, mitä sinun on varottava, jos olet markkinoilla yhden näistä käytetyistä. Ne ovat suosittuja ja melko luotettavia, mutta ne eivät todellakaan ole täydellisiä.

Näihin ongelmiin kuuluvat vuotavat/ tukkeutuneet polttoainesuuttimet, vesipumppuongelmat, sytytyskelaongelmat, ajoitusketjuongelmat ja PVC-järjestelmän ongelmat. Osa näistä voidaan ratkaista ennakoivasti, minkä vuoksi sinun tulisi lukea tämä artikkeli loppuun asti, kun taas toiset ovat luontaisia monille VW EA888 -moottoreille, kuten 1.8 TSI:lle, 2.0 TSI:lle ja sen pienemmille veljille.

Jos olet hankkimassa autoa, jossa on kyseinen moottori, muista tehdä ostoa edeltävä tarkastus, jotta olet täysin tietoinen siitä, miten moottori selviytyy näistä ongelmista. Jos tällaista autoa on huollettu asianmukaisesti, se kestää varmasti todella pitkään.

Vuotavat / tukkeutuneet polttoainesuuttimet

Yksi 2,0L TSI -yksikön yleisimmistä ongelmista on sellainen, jossa polttoainesuuttimet voivat joko alkaa vuotaa tai tukkeutua pahasti. 2.0L TSI on suoraruiskutusmoottori, mikä tarkoittaa, että sillä on melkoinen osuus eduista ja haitoista, mukaan lukien kaksi edellä mainittua. Koska ne toimivat erittäin korkeissa paineissa, ne vioittuvat lopulta.

  Käyttääkö Porsche VW:n moottoreita?

Silloin autosi syttyy väärin, tyhjäkäynti on huono, kiihtyvyys on ala-arvoista, polttoaine vuotaa, ja se saa aikaan erilaisia vikakoodeja, kuten P0300-perheen vikakoodit. Näihin moottoreihin voi myös kertyä hiiltä, minkä vuoksi sinun on vaihdettava nämä ruiskut ja mahdollisesti jopa räjäytettävä moottorin sisäosat Walnut-ruiskulla, jotta kaikki hiilikerrostumat saadaan poistettua.

Vesipumppuongelmat

Vesipumpun tehtävänä on työntää jäähdytysnestettä moottorin läpi pitääkseen lämpötilat kurissa. Ongelmana 2.0 TSI:ssä on, että vesipumpun kotelo on valmistettu muovista, joka on altis kulumiselle, varsinkin kun se sijaitsee lähellä kuumia moottorin osia. Korkeat paineet, kuumuus ja muovi eivät ole hyvä yhdistelmä ilmeisistä syistä.

Kun näin tapahtuu, autosi moottorin lämpötila nousee todennäköisesti korkeaksi. Kun näin tapahtuu, on parasta olla ajamatta autolla ja tarkastaa vesipumppu mahdollisimman pian. Tähän ongelmaan liittyy usein vikakoodi P2181.

Sytytyskelan ongelmat

Sytytyskelat on suunniteltu hankkimaan sähköenergiaa akusta ja lähettämään se sytytystulppaan, joka sitten käynnistää palamisprosessin. Jos jokin näistä kolmesta on viallinen, autosi todennäköisesti kuolee karkeasti, syttyy väärin tai ei käynnisty lainkaan. Kun näin tapahtuu, sytytyskelat ja sytytystulpat on tarkastettava yhdessä.

Useimmiten syy on vialliset sytytyskelat. On parasta vaihtaa kaikki neljä sytytyskelaa samalla kertaa, mutta monet VW-asiantuntijat sanovat, että kaikki sytytystulpat on parasta vaihtaa aina, kun kaikki sytytyskelat vaihdetaan.

  VW:n mukautuva vakionopeudensäädin Ongelmat

Ajastusketjuongelmat

Ajoitusketjuongelmat olivat ennen vakavin ongelma vanhemmissa VAG-moottoreissa. Onneksi uudemmat ovat parempia, mutta eivät silti ole täysin vapaita näistä ongelmista. Ongelmana on, että ketjun kiristin voi haurastua ajan myötä tai ketju voi menettää kireyttä. Tämä voi vahingoittaa moottorin sisäosia melko pahasti.

Tavallisin oire tästä ongelmasta on moottorin kolina tai metallin sirpaloituminen öljyssä. Jos havaitset näitä, tarkista kiristin ja ketju välittömästi. Jos et ratkaise ongelmaa ajoissa, moottorisi todennäköisesti kuolee.

PVC-järjestelmän ongelmat

Luettelon lopuksi on mainittava myös PVC-järjestelmän ongelmat. Positiivisen kampikammion tuuletusjärjestelmän tehtävänä on kierrättää moottorikaasut, jotta saadaan aikaan enemmän tehoa ja pienennetään auton hiilijalanjälkeä. PVC-järjestelmä voi kuitenkin tukkeutua ja lähettää nämä kaasut takaisin moottoriin, mikä on ongelma.

Yleisiä oireita ovat karkea tyhjäkäynti, vikakoodit, imuilman viheltävät äänet ja öljyvuodot. Muista vaihtaa PVC aina, kun havaitset jotakin/kaikki nämä.

FAQ-osio

Onko VW 2.0 TSI hyvä moottori?

2.0 TSI on kiistatta yksi parhaista 4-sylinterisistä bensiinimoottoreista, joita VW on koskaan valmistanut. Toki tämän moottorin ympärillä on paljon kiistoja, sillä monet pitävät sitä melko epäluotettavana ja hieman liian maatalousvaltaisena. Jos moottoria huolletaan kunnolla ja jos sitä ei käytetä väärin, se kestää kuitenkin pitkään.

Onko VW TSI parempi kuin VW TDI?

VW TSI -moottoriperhe edustaa bensiinikäyttöisiä VW-moottoreita, kun taas VW TDI edustaa VW-dieselmoottoreita. VW TSI -moottorit ovat keskimäärin kehittyneempiä, tarjoavat enemmän hevosvoimia, ovat hieman janoisempia ja saastuttavat vähemmän.

  Hyundai i30 vs. VW Golf - kumpi on parempi?

TDI-moottoreilla on suurempi vääntömomentti, ne ovat yleensä arvokkaampia esimerkiksi Euroopassa ja kuulostavat hieman traktorimaisilta, mikä ei ole luksusajoneuvoja haluavien suosiossa.

Mikä on tehokkain VW 2.0 TSI-moottori?

Tehokkain 2.0 TSI-moottori löytyy Audi A4:stä ja Golf R:stä, joissa se tarjoaa enimmillään 315 hv ja 310 lb-ft vääntöä. Nämä luvut ovat erittäin hedelmäisiä 2,0 litran 4-sylinteriseksi moottoriksi. Golf R:n moottorin ansiosta se saavuttaa nopeuden 100 km/h paikallaan pysähtyneestä paikasta huikeassa 3,7 sekunnissa, mikä on sama aika kuin 5,2 litran kaksoisturbolla varustetulla 715 hv:n Aston Martin DBS Superleggeralla.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z