Yleiset Ford Edge EcoBoost -moottorin ongelmat

Ford Edge on keskikokoinen crossover, joka esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2006 ja jota on tuotettu jatkuvasti siitä lähtien. Se on myös yksi suosituimmista ja menestyneimmistä Fordin crossovereista, jotka ovat koskaan tulleet markkinoille kokonsa, hyödyllisyytensä ja arvonsa ansiosta. Edge on saatavana kahdella eri EcoBoost-moottorilla, 2,0 litran EcoBoost-nelisylinterisellä ja 2,7 litran V6 EcoBoostilla suorituskykyistä ST-muunnosta varten.

Luotettavuuden osalta nämä kaksi moottoria vaikuttavat melko luotettavilta, jos niistä huolehditaan asianmukaisesti. 2.0L EcoBoost -moottori on suunniteltu tarjoamaan sinulle vaivattoman käyttökokemuksen, joka ei kuluta paljon polttoainetta eikä ole liian kallis käyttää. Toisaalta 2,7L V6 EcoBoost on paljon kalliimpi, mutta paljon hauskempi ajaa.

Yleisimmät Ford 2.0 EcoBoost -moottorin ongelmat liittyvät pakosarjan halkeamiin ja matalapainepolttoainepumppuun, kun taas yleisimmät Ford 2.7L V6 EcoBoost -moottorin ongelmat liittyvät moottorin venttiilinohjaimiin ja öljypohjan vuotoihin, jotka voivat tuhota moottorin, jos et huomaa niitä ajoissa.

Kaiken kaikkiaan molemmissa moottoreissa on tiettyjä etuja ja haittoja, ja kaikki riippuu siitä, mitä arvostat enemmän. Jos haluat tehokkuutta, luotettavuutta, alhaisia käyttökustannuksia ja vähemmän ympäristövaikutuksia, valitse 2,0 litran moottori. Jos haluat tehoa, jännitystä ja vaivattomuutta, valitse 2,7 litran V6-moottori.

Ford Edgen EcoBoost-moottoriongelmat – 2.0 EcoBoostin pakosarjan halkeamat ongelmat.

Tätä moottoria kehitettäessä Ford päätti, että pakosarjan on parasta olla ruostumattomasta teräksestä ja se on sijoitettu suoraan sylinterikanteen. Tämä tuo mukanaan tiettyjä suorituskyky- ja pakkausetuja, jotka tekevät moottorista tehokkaamman ja tehokkaamman, koska se on hieman kevyempi ja vähemmän hillitty.

  Onko Ford EcoSport hyvä auto?

Jos kuitenkin painat kaasupoljinta kovaa tai käytät tätä moottoria usein hinaamiseen ja vetämiseen, voit usein kokea, että pakosarja kuumenee aivan liian kuumaksi. Tämä puolestaan supistaa ja laajentaa ruostumattomasta teräksestä valmistettua koteloa ja aiheuttaa lopulta hiushalkeamia, jotka voivat lopulta räjäyttää turboahtimen kokonaan.

Ford Edge EcoBoost -moottorin ongelmat – 2.0 EcoBoost – polttoainepumpun matalapaineongelmat

Ford EcoBoost 2.0L -moottorissa on kaksi polttoainepumppua. Matalapaineista polttoainepumppua käytetään polttoaineen pumppaamiseen polttoainesäiliöstä korkeapaineiseen polttoainepumppuun, joka lähettää polttoaineen erittäin korkeassa paineessa moottoriin. Tämä järjestelmä on suunniteltu tehokkuuden vuoksi ja siksi, että yksi pumppu tekisi aivan liikaa töitä, jotta se toimisi tehokkaasti ja johdonmukaisesti.

Ongelmana on kuitenkin se, että polttoainesuodatin on sijoitettu suoraan polttoainesäiliön ja matalapainepumpun väliin. Jos tämä polttoainesuodatin tukkeutuu (ja se tukkeutuu lopulta), se aiheuttaa voimakasta rasitusta matalapaineiselle polttoainepumpulle, jonka on työskenneltävä todella kovasti toimittaakseen tarvittavan polttoaineen korkeapaineiselle polttoainepumpulle. Varmista, että vaihdat polttoainesuodattimen ennen kuin näin tapahtuu, sillä se voi aiheuttaa lisävahinkoja muulle polttoaineen syöttöjärjestelmälle.

Ford Edge EcoBoost -moottorin ongelmat – 2.7L V6 EcoBoost -moottorin venttiilinohjainongelmat.

Näyttää siltä, että monet vuosina 2016-2017 rakennetut Fordin 2.7L V6 -mallit kärsivät sylinterikannen venttiilinohjaimiin liittyvästä viasta. Ongelmana tässä on, että tämä aiheuttaa moottoriöljyvuodon, joka pääsee polttomoottoriin ja palaa pois. Et pysty näkemään öljylätäköitä maassa, mikä on huono asia, koska tämä ongelma voi jäädä hyvin helposti huomaamatta.

  Ford Maverick yleiset ongelmat

Tämä lisää yleistä öljynkulutusta niin paljon, että käytät litran öljyä 2000-3000 kilometrin välein. Ilmeisin oire tästä ongelmasta on pakoputkesta tuleva sininen savu. Hyvä uutinen on, että Ford korjaa tämän ongelman ilmaiseksi, mutta vain jos huomaat sen ajoissa.

Ford Edge EcoBoost – 2.7L V6 EcoBoost -moottorin ongelmat – Öljypannun vuodot.

Joissakin vuosina 2015-2017 valmistetuissa Ford Edge ST -malleissa ilmeni ongelma, joka liittyi öljypohjaan, joka ei ollut kunnolla kiinni moottorissa. Tämä aiheuttaa merkittävän öljylätäkön, joka tuskin jää huomaamatta. Ongelma tässä on se, että öljypohja on valmistettu muovista, kun taas moottorilohko on valmistettu alumiinista, ja näitä kahta materiaalia on todella vaikea tiivistää kokonaan, koska toinen on huomattavasti pehmeämpi.

Hyvä uutinen on se, että Ford korjaa tämän ongelman ilmaiseksi, joten muista etsiä asiaa koskeva Fordin huoltotiedote.

UKK-osio

Onko Ford Edgen 2.0L EcoBoost -moottori hyvä?

Fordin 2.0L EcoBoost -moottori tarjoaa 250 hv ja 280 lb-ft vääntöä, jota monet pitävät enemmän kuin riittävänä. Tämä Ford Edgen variantti voidaan yhdistää joko Fordin älykkääseen AWD-järjestelmään tai tavalliseen FWD-järjestelmään. Mukana on myös kahdeksanvaihteinen automaatti, ja koko paketti on todella hyvä useimmille.

250 hv on nykyään todella paljon 2,0 litran moottorille, joten tehoa ei pitäisi puuttua päivittäisillä työmatkoilla. Jos kuitenkin haluat enemmän tehoa, voit valita Ford Edge ST -mallin, jossa on 2,7 litran V6 EcoBoost -moottori.

  Yleiset 4.6 Fordin moottorin ongelmat

Onko Ford Edge 2.7L EcoBoost V6 hyvä moottori?

Ford Edgessä oleva 2,7L V6 on paljon suorituskykyisempi moottori kuin Edge-mallin lähtötason 2,0L. V6 tarjoaa 335 hv ja 380 lb-ft vääntöä, mikä on 100 lb-ft vääntöä enemmän kuin 2.0L EcoBoostissa.

V6-moottori kuulostaa myös paljon paremmalta ja on kaiken kaikkiaan tasaisempi moottori. Kaiken kaikkiaan 2,7 litran V6-moottoria on todella vaikea arvostella, sillä se on todella hyvä moottori. 335 hv:n ja 380 lb-ft:n vääntömomentin ansiosta ei kuitenkaan kannata odottaa huipputason hyötysuhdetuloksia.

Mikä Ford Edgen EcoBoost-moottori on paras?

Jos arvostat kustannuksia, polttoainetehokkuutta ja päästöjä, kannattaa valita 2,0 litran EcoBoost, joka ei ole sinänsä heikko, mutta se ei todellakaan ole yhtä tehokas kuin 2,7 litran EcoBoost V6. Toisaalta, jos arvostat tehoa, nopeutta, sulavuutta ja sitä, että sinulla on huippumalli, Ford Edge ST 2,7L EcoBoost V6:lla on kauttaaltaan harrastajan valinta.

James May

Jamesin suuri intohimo on autot. Hän on julkaissut sisältöä Autojaa2z.fi-sivustolla siitä lähtien, kun se aloitti toimintansa keväällä 2021.

Uusi Autoja A2Z